سرپرست معاونت درمان دانشگاه با اعلام اینکه خوشبختانه در بیست و چهار ساعت گذشته هیچ مورد فوتی در اثر کروناویروس نداشته ایم، مجموع جانباختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون در فارس را سه هزار و ۲۱۹ نفر اعلام کرد.
کد خبر: ۹۴۲۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵ 21 February 2021

به گزارش تابناک فارس: اورنگ ایلامی گفت: هم اکنون ۵۱۳ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۹۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.


او اضافه کرد: از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۹ هزار و ۸۴۹ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد دو هزار و ۵۳۲ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۶۲۸ هزار و ۸۷۱ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه‌های استان انجام شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۳ هزار و ۵۷۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۶ هزار و ۱۱۱ نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.


سرپرست معاونت درمان دانشگاه همچنین از بهبودی ۱۶۸ هزار و ۱۸۳ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند و بیش از ۹۷ درصد مبتلایان را شامل می‌شود.


او افزود: با توجه به اینکه مواردی مشکوک از ویروس جهش یافته کرونا که به ویروس انگلیسی معروف شده است در یکی از بیمارستان‌های استان شناسایی و برای تایید به انستیتو پاستور ارسال شده است و در صورت مثبت بودن این تست ها، زنگ خطر و هشداری است برای مواجه با ویروس جدیدی که سرایت پذیری و شدت بیماری بیشتری دارد، بنابراین هم استانی‌های عزیز پروتکل‌های بهداشتی را جدی‌تر رعایت کنند.

برچسب ها: کرونا ، بیماری ، شیوع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار