سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا بدون اشاره به اینکه آمریکا باید ابتدا به برجام بازگردد، اظهار داشت: «ایران باید به صورت کامل توافق هسته‌ای را رعایت کند تا در ازای آن تحریم‌های آمریکا به صورت کامل برداشته شود».
کد خبر: ۹۴۲۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 21 February 2021
به گزارش تابناک فارس: اتحادیه اروپا از تصمیم آمریکا برای عقب‌نشینی از بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران استقبال کرد.
 
به نوشته وبگاه شبکه العربیه، «پیتر استانو» سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی نشست خبری روزانه گفت: «تصمیم واشنگتن درباره تحریم‌های ایران، شرایط را برای بازگشت تهران به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای فراهم می‌کند».
 
بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا همچنین گفت نشست با آمریکا درباره توافق هسته‌ای ایران محتمل بوده و در حال برگزاری مباحثات فشرده‌ای در این باره هستند اما هنوز تاریخی برای آن مشخص نشده است.
 
شامگاه پنجشنبه بود که وزارت خارجه آمریکا طی نشست مجازی با وزرای خارجه تروئیکای اروپایی، از تصمیم خود برای مذاکره با ایران جهت بازگشت به توافق هسته‌ای خبر داد.
 
«ند پرایس»، سخنگوی این وزارتخانه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد دعوت اتحادیه اروپا برای شرکت در جلسه گروه ۱+۵ و ایران را خواهد پذیرفت.
 
همچنین نماینده موقت آمریکا در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت این سازمان ادعای دولت پیشین آمریکا مبنی بر بازگشت همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را پس گرفت.
 
«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران نیز با بیان اینکه دولت جدید آمریکا متوجه شد که ادعاها درباره قطعنامه ۲۲۳۱ هیچ اعتبار قانونی ندارد، تاکید کرد واشنگتن باید تمام تحریم‌ها را بی قید و شرط و به‌صورت مؤثر بردارد.
برچسب ها: تحریم ، برجام ، امریکا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار