معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور از عباس جلالی کیا هنرمند استان مرکزی با انتخاب دو اثر در جشنواره صنایع‌دستی فجر تقدیر شد.
کد خبر: ۹۴۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱ 21 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، قاسم کاظمی افزود: استان مرکزی در پنجمین دوره جشنواره صنایع‌دستی فجر با دو اثر برگزیده برترین رتبه در جشنواره را به خود اختصاص داد.
وی یادآورشد: عباس جلالی کیا هنرمند استان مرکزی با ارائه دو اثر خود که یکی از آن آثار کنده‌کاری سوره مبارکه نور روی چوب و همچنین بخش میانی آن کنده‌کاری روی استخوان شتر و اثر دیگر او منبت یک حدیث پیامبر روی چوب جز برترین آثار هنری در جشنواره صنایع‌دستی فجر برگزیده شدند.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره صنایع‌دستی فجر با حضور دکتر مونسان، وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی و پویا محمودیان معاون صنایع دستی کشور در سالن اجتماعات موزه ملی ایران برگزار شد و به برگزیدگان با اهدا لوح تقدیر و سرو سیمین تجلیل شد.
کاظمی افزود: همچنین ا ز سمیه احمدی به عنوان کارشناس برتر در حوزه توسعه و ترویج اداره کل مورد تقدیر قرار گرفت.
او با اشاره به اینکه هنرمندان صنایع دستی استان در سه دوره گذشته این جشنواره نیز درخشیده اند گفت: این پنجمین دوره از جشنواره بوده امید می رود در سالهای آینده آثار بیشتری از استان در این جشنواره انتخاب شوند.
او اضافه کرد: حضور موفق هنرمندان استان در جشنواره‌ها، دریافت نشان‌های جهانی و ملی، حاکی از هنر کیفی، اصیل و در عین حال به روز هنرمندان استان است که غیر از اشتغال‌زایی و بهره اقتصادی، به نوعی صادرات فرهنگ استان نیز محسوب می‌شود.
معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: آثار برگزیده پنجمین جشنواره صنایع‌دستی فجر، در سالن گنجینه اسلامی به مدت ده روز به نمایش گذاشته شد.
معاون صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: در این دوره‌ها محصولات صنایع‌دستی از لحاظ اصالت هنر، زیبایی اثر، استفاده از طراحی سنتی، استفاده از مواد اولیه بومی و خلاقیت در طراحی … ارزیابی شدند.
وی گفت:این آثار پس از گذراندن مرحله پیش داوری در استان به مرحله داوری نهایی در تهران ارسال شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار