شورای شهر شیراز به شهرداری اجازه داد با هدف رفاه حال خانواده درگذشتگان و همچنین در راستای تشویق شهروندان برای دفن درگذشتگان خود در آرامستان بهشت احمدی شیراز، در موضوعات تغسیل، تکفین، حمل، تدفین، تهیه و نصب سنگ قبر درگذشتگان در آن آرامستان، بدون اخذ وجه از محل ردیف های اعتباری مشخص، با عنوان تکمیل و بهسازی تأسیسات شهری و ساختمانهای شهرداری ناشی از حوادث و ایجاد ایستگاه‌های تست سنجش بیماریهای ویروسی (کرونا) تحت عنوان کفن و دفن اموات بلاصاحب و نیز برای سایر فوت شدگان از محل ردیف اعتباری ۲۰۲۰۵۱۱، اقدام کند.
کد خبر: ۹۴۲۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 22 February 2021

تابناک فارس به نقل از ریواس جنوب: اعضای شورای اسلامی کلانشهر شیراز در یکصد و هفتاد و دومین جلسه این شورا که  به صورت علنی برگزار شد، ایراد فرمانداری شیراز درباره مصوبه تعیین بهای بلیت سال ١۴٠٠ مترو شیراز را با نرخ شناور، بررسی و اصلاح کردند.

بر اساس ماده واحده این مصوبه، مبلغ ورودی هر ایستگاه برای دارندگان کارت شهروندی ۶۵۰۰ ریال خواهد بود که در هنگام ورود از کارت مسافران کسر و باقیمانده مبلغ بر اساس مسافت طی شده، در هنگام خروج از کارت آنها کسر خواهد شد؛ بدین صورت که پرداخت با کارت بلیت شهروندی از صفر ۲ و نیم کیلومتر ۲۰۰۰ ریال، از ۲.۵۰۱ و تا ۵ کیلومتر ۳۰۰۰ ریال، از ۵.۰۱ تا ۸ کیلومتر ۴۰۰۰ ریال، از ۸.۰۱ تا ۱۱ کیلومتر ۵۰۰۰ ریال، از ۱۱.۰۱ تا ۱۵ کیلومتر ۶۰۰۰ ریال، از ۱۵.۰۱ تا ۱۹ کیلومتر۷۰۰۰ ریال، از ۱۹.۰۱ تا ۲۲.۵۸ کیلومتر ۸۰۰۰ ریال خواهد بود.
همچنین مبلغ بلیت تک سفره با (توکن یا QR) ۲۰هزار ریال تعیین شده است.

در تبصره اول این ماده واحده آمده است که در صورت عدم پرداخت بهای بلیت در زمان خروج توسط مسافران، مبلغ ۱۰ هزار ریال از موجودی کارت آنان در سفر بعدی بابت بهای بلیت سفر قبلی کسر خواهد شد.

افزون بر این، در تبصره دوم این ماده واحده تاریخ اجرایی شدن این مصوبه از پانزدهم فروردین سال ۱۴۰۰ تعیین شده است.

شوراییان شیراز در دستور کار دوم به موضوع لایحه یک فوریتی شهرداری شیراز، درباره اصلاح مصوبه تعرفه‌های هزینه خدمات و صدور، تمدید، تعویض، المثنی و تغییر پروانه اشتغال راننده، پروانه فعالیت وسیله نقلیه باربر و پروانه بهره‌برداری شرکت‌های حمل‌ونقل بار درون شهری پرداختند.
این لایحه که از کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورا، به صحن علنی ارسال شده بود، با یک ماده واحده به تصویب رسید.
در ماده واحده یادشده، دو تبصره در نظر گرفته شده است؛ بر اساس تبصره یک الحاقی این مصوبه از تاریخ ابلاغ این مصوبه تا پانزدهم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ هزینه بهای خدمات موضوع مصوبه با ضریب ۷۰درصد محاسبه خواهد شد.
همچنین، تبصره دوم اعلام می‌دارد که هر ساله به مناسبت هفته حمل‌ونقل برای درخواست‌های ثبت شده از تاریخ بیستم تا بیست و ششم آذر، هزینه بهای خدمات موضوع مصوبه مذکور با ضریب ۷۰درصد محاسبه خواهد شد.

اعضای شورای پنجم در دستور کار بعدی لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز را درباره اختصاص مبلغ چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به‌منظور برگزاری نمایشگاه گردشگری شهر شیراز در تهران بررسی کردند.
این دستور کار با کسب آرای لازم، ضمن تصویب دوفوریت و نیز تعیین ردیف اعتباری با رعایت صرفه و صلاح شهرداری و آیین نامه مالی و معاملاتی این سازمان به تصویب رسید.
افزون بر این، شهرداری موظف است گزارش اجرای مصوبه و دستاوردهای آن را حداکثر ظرف مدت یک هفته پس از برگزاری نمایشگاه به شورا ارائه کند.

دستور کار بعدی شورای اسلامی شهر شیراز به لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز درباره آیین نامه اجرایی نحوه واگذاری میادین، اماکن و غرفه‌های شهرداری اختصاص یافت.
شوراییان مقرر کردند این موضوع با قید یک فوریت به‌منظور بررسی به کمیسیون تلفیق شورا ارسال شود.

بررسی لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، درباره کسب مجوز انعقاد قرارداد خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس با شرکت ایران خودرو دیزل به نرخ مصوب بدون تشریفات، موضوع دیگری بود که در جلسه یکصد و هفتاد و دوم شورای شهر شیراز مطرح شد.
اعضای شورای پنجم پس از تصویب دو فوریت این لایحه، این مجوز را به شهرداری شیراز دادند که به استناد بند یک ماده ۳۱ آیین نامه معاملات شهرداری تهران تسری یافته به شهرداری های سایر مراکز استانها، کلان شهرها و شهرهای بالای یک میلیون نفر، در مورد انعقاد قرارداد خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس به همراه دریافت پنج دستگاه ون ویژه معلولان با شرکت ایران خودرو دیزل به نرخ مصوب بدون تشریفات، اقدام کند.

در ادامه یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز، طرح یک فوریتی جمعی از اعضای شورا، درباره پرداخت پاداش به اعضای کمیسیون های بدوی و تجدیدنظر ماده ۱۰۰ و ماده ۷۷ قانون شهرداری، ماده ۳۸ آیین نامه مالی شهرداری، بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری، مناقصه و مزایده و حراج، هیأت تطبیق مصوبات مستقر در فرمانداری، دبیران و کارمندان دبیرخانه کمیسیون های مذکور و نمایندگان شهرداری، مطرح و بررسی شد.
اعضای شورا این موضوع را با قید یک فوریت به‌منظور بررسی به کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارسال کردند.

در ادامه این جلسه، طرح یک فوریتی جمعی از اعضای شورا، درباره شرکت در برنامه نذر رهایی به منظور آزادسازی تعدادی از زندانیان جرایم مالی غیرعمد زندان مرکزی شیراز بررسی شد.
در این طرح که از سوی کمیسیون‌های برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک و نیز کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا، در صحن ارائه شد، شوراییان به شهرداری شیراز اجازه دادند مبلغ ۱۰ میلیارد ریال را باهدف آزادسازی زندانیان جرایم مالی غیرعمد زندان مرکزی شیراز که ساکن شهر شیراز هستند، پرداخت کند.

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه این جلسه طرح یک فوریتی جمعی از اعضا را درباره دفن درگذشتگان اعم از فوت عادی و کرونایی بدون اخذ وجه در آرامستان بهشت احمدی تا ۳۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ را که از سوی کمیسیون‌های سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا به صحن ارائه شده بود، بررسی کردند.
بر این اساس، شورای شهر شیراز به شهرداری اجازه داد با هدف رفاه حال خانواده درگذشتگان و همچنین در راستای تشویق شهروندان برای دفن درگذشتگان خود در آرامستان بهشت احمدی شیراز، در موضوعات تغسیل، تکفین، حمل، تدفین، تهیه و نصب سنگ قبر درگذشتگان در آن آرامستان، بدون اخذ وجه از محل ردیف های اعتباری مشخص، با عنوان تکمیل و بهسازی تأسیسات شهری و ساختمانهای شهرداری ناشی از حوادث و ایجاد ایستگاه‌های تست سنجش بیماریهای ویروسی (کرونا) تحت عنوان کفن و دفن اموات بلاصاحب و نیز برای سایر فوت شدگان از محل ردیف اعتباری ۲۰۲۰۵۱۱، اقدام کند.
در تبصره این مصوبه زمان پایان این مصوبه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ اعلام شده است.

دستور کار بعدی شورای اسلامی شهر شیراز به اختصاص مبلغ چهار میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال برای پرداخت به گروه جهادی تغسیل و تدفین درگذشتگان ناشی از بیماری کرونا، اختصاص یافت.
اعضای شورای شهر، با بررسی این دستور کار به شهرداری شیراز اجازه دادند به منظور پرداخت مبلغ چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به ۸۰ نفر از اعضای گروه جهادی تغسیل و تدفین درگذشتگان ناشی از بیماری کرونا، از محل ردیف مشخص اقدام کند.

دیگر مصوبه اسلامی شهر شیراز به تقاضای کارسازی پیش پرداخت قرارداد مؤسسه حسابرسی آرین حساب شیراز، اختصاص یافت که با رای ۱۳ تن از اعضا به تصویب رسید.
بدین ترتیب شوراییان ضمن موافقت با کارسازی پیش پرداخت قرارداد در وجه مؤسسه حسابرسی آرین حساب شیراز، موضوع را به شهرداری ارسال کردند.
اعضای شورا در ادامه سلب قابلیت استفاده عمومی از مقدار ۳۱ مترمربع عرصه جدول مجاور ضلع شمال پلاک ثبتی اوقافی ۸۲۰ /۴ بخش ۳ با کاربری محورهای تجاری – اداری و خدمات با غلبه فرهنگی را به تصویب رساندند.
همچنین ایراد فرمانداری شیراز به مصوبه سلب قابلیت استفاده عمومی از مقدار ۱۶۸/ ۹۸ مترمربع عرصه مازاد بر عرض معبر پس از اجرای طرح مصوب توسط مراجع ذیصلاح و همچنین مقدار ۵۰/ ۵۵ مترمربع عرصه جدول متروک مجاور ضلع غرب پلاک ثبتی ۲۱۳۹/ ۵۶۶۸ بخش ۴ با کاربری مختلط (مسکونی- فرهنگی- گردشگری و تفریحی) بررسی، اصلاح و تصویب شد.
افزون بر این، ایراد دیگر فرمانداری شهرستان شیراز، به مصوبه سلب قابلیت استفاده عمومی از مقدار ۴۶ /۹۵ مترمربع عرصه مازاد بر عرض معبر پس از اجرای طرح تفصیلی مصوب توسط مراجع ذیصلاح مجاور ضلع جنوب پلاک ۱۶۵۱/ ۸۲۰ بخش ۴ با کاربری تجاری – مسکونی بررسی، اصلاح و تصویب شد.
دیگر ایراد فرمانداری شیراز به سلب استفاده عمومی از مقدار ۹۹ / ۳۶ مترمربع عرصه مازاد بر عرض معبر پس از اجرای طرح تفصیلی مصوب توسط مراجع ذیصلاح مجاور ضلع جنوب پلاک ثبتی ۸۱۹ / ۱۶۵۱ بخش ۴ با کاربری تجاری – مسکونی نیز با کسب آرای لازم اصلاح شد.

در ادامه، شوراییان بودجه سال ۱۴۰۰ شورای اسلامی شهر شیراز، را بررسی کردند.
در نهایت، بودجه سال ۱۴۰۰ شورای اسلامی شهر شیراز به مبلغ ۷۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به شرح یک جلد دفترچه پیوست ممهور به مهر شورا به تصویب رسید.

آخرین دستور کار شورای اسلامی شهر شیراز به نامه سعید نظری عضو این شورا مبنی بر استفساریه موضوع شورای برنامه‌ریزی جشنواره شهروند برگزیده و ترکیب اعضای شورای اسلامی اختصاص یافت که در نهایت مقرر شد موضوع به‌منظور بررسی به کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارسال شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار