مردم این موضوع را باید بدانند که هیچ ارگان رسمی با شماره تلفن مجازی یا واتساپ یا خطوط ایرانسل و همراه اول با شما تماس نخواهد گرفت و این شیوه جدید کلاهبرداری است.
کد خبر: ۹۴۲۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴ 22 February 2021

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان: کلاهبرداران درصدد هستند که با راحت‌ترین راه اقدام به کلاهبرداری کنند، این کلاهبرداران از گذشته با شگرد برنده شدن جایزه، شهروندان را ترغیب می‌کردند تا به دستگاه‌های خودپرداز مراجعه کنند.

با گسترده شدن خدمات الکترونیک بانک‌ها، شگرد متهمان تغییر کرد و سعی بر دستیابی به رمزهای پویا و دسترسی به نرم افزارها را دارند. در وهله‌ اول این‌ کلاهبرداران با افراد تماس می‌گیرند و با ادبیات واحد و تعریف شده‌ای که جلب اعتماد کند، آن‌ها را فریب می‌دهند و وقتی این اعتماد را از فرد جلب کردند، اطلاعات بانکی آن‌ها را می‌خواهند.

جدیدترین ترفند افراد سودجو به این گونه است که با شماره تلفن های مجازی نظیر(۳۱۶۸۷۷۴۸۸۰۵+ ) با نرم افزار واتساپ با افراد تماس و خود را به عنوان سازمان رسمی معرفی می‌کنند. سپس از آنها میخواهند که کد های ارسالی ( رمز فعال سازی نرم افزار بله و رمز پویا) را برای آنها ارسال یا بخوانند که همین امر باعث میشود کلاهبرداران با اطلاعات کارت بانکی نرم افزار بله را فعال و انتقال پول انجام دهند.
مردم این موضوع را باید بدانند که هیچ ارگان رسمی با شماره تلفن مجازی یا واتساپ یا خطوط ایرانسل و همراه اول با شما تماس نخواهد گرفت و این شیوه جدید کلاهبرداری است.

طی چند روز گذشته طی چندین پرونده ارجاعی از دادسرای لارستان به پلیس فتا شهرستان لارستان ، مجموعا مبلغ ۸۶ میلیون تومان از طریق شگرد فوق کلاهبرداری شده که پلیس فتا لارستان موفق به عودت ۶۷ میلیون تومان به شاکیان شده است و اقدامات لازم جهت شناسایی متهم و متهمین همچنان ادامه دارد. بسیاری از افرادی که از آن‌ها کلاهبرداری شده تحصیلکرده هستند و حتی برخی از آن‌ها حسابدار هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار