نماینده شرکت سرمایه گذار از آغاز طرح سرمایه‌گذاری با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال در شهرستان اقلید خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 22 February 2021

کلنگ ساخت کارخانه لمینت در اقلید زده شد

کاووس درویشی در حاشیه کلنگ زنی این طرح در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود: این شرکت فعال در صنعت کاشی و سرامیک در وسعت ۲۰ هکتار اقدام به ساخت کارخانه لمینت سازی در این شهرستان خواهد کرد.

 وی ادامه داد: با تکمیل این طرح فرصت اشتغال برای ۱۵۰۰ نفر درسه شیفت کاری شبانه روزی بطور مستقیم ایجاد خواهد شد.

درویشی با بیان اینکه این شرکت از هیچ گونه تسهیلات دولتی برای ساخت کارخانه استفاده نخواهد کرد، افزود:
با توجه به قابلیت و ظرفیت های شرکت، این طرح در مدت شش ماه تکمیل و در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ آغاز به کار خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه بجز این کارخانه، احداث بزرگترین طرح تفریحی، گردشگری و همچنین طرح گلخانه در برنامه آتی این شرکت قرار دارد، ادامه داد: با بهره‌برداری از دو طرح ذکر شده، زمینه اشتغال ۳ هزار و پانصد نفر دیگر نیز فراهم خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: توجه و اهمیت به اشتغال و تولید از اولویت‌های اصلی در شهرستان است و بر این باوریم که برای جذب سرمایه‌گذار باید بیش از گذشته تلاش کرد.

مسلم صالحی با قدردانی از سرمایه‌گذار به خاطر تصمیم ارزشمندی که در این مسیر گرفته است افزود: از همه کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در این شهرستان را دارند حمایت می کنیم.

 

نگرانی های فعالین اجتماعی و محیط زیست از جانمایی طرح

یک فعال محیط زیست درباره لزوم جانمایی مناسب این طرح به تابناک گفت:فرآیند تولید لمینت تا زمانی که از مواد مصنوعی استفاده نشود در مقایسه با فعالیتهای دیگر  آلایندگی کمتری دارد.

آقای برخوردار ادامه داد: در خصوص جانمایی این کارخانه باید با نگاه به طرح جامع شهر، مانعی جهت  توسعه آن در آینده ایجاد نشود.

 وی با ابراز آمادگی جهت هرگونه همکاری جهت ایجاد فضای سبز با متولیان طرح، خواستار معرفی مکانی مناسب و بدور از هیاهوی شهر و جلب رضایت سرمایه گذار به صورت منطقی شد.

همچنین یک فعال اجتماعی با مهم دانستن جذب سرمایه‌گذار در جهت کاهش بیکاری جوانان، به خبرنگار تابناک گفت: دغدغه ای که وجود دارد این است که به نظر می رسد جانمایی پروژه چندان مناسب نیست.

اکبر رضایی فرد افزود: این طرح در مجاور دانشگاه دولتی و مناطق مسکونی شهر واقع شده است و با توجه به اینکه شهر اقلید محصور در کوهها است و زمین ها و مناطق کمی جهت ایجاد شهرک های مسکونی دارد در آینده از این مکان می توان به عنوان منطقه مسکونی برای جوانان و نسل های آینده استفاده کرد.

وی از مسوولان درخواست کرد: ضمن برطرف کردن موانع تولید و اشتغال در شهرستان، مکان مناسب تری از طریق منابع طبیعی و امور اراضی در اختیار این سرمایه گذار قرار دهند.

شهرستان اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

گزارش از:سید مهدی مرتضوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار