معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام جان باختن پنج هم استانی دیگر در اثر کرونا در روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۲۲۴ نفر اعلام کرد.
کد خبر: ۹۴۲۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴ 22 February 2021
به گزارش تابناک فارس: عبدالرسول همتی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۳۰ هزار و ۷۶۱ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۳ هزار و ۹۳۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.
 
از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۳۰ هزار و ۳۶۷ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲ هزار و ۶۰۲ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون،۱۷۶ هزار و ۵۳۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
 
او، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۵۳۳ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۹۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
 
معاون بهداشت دانشگاه، از بهبودی ۱۶۸ هزار و ۴۶۸ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
 
اعلام آمار مبتلایان کووید۱۹ در شهر‌های استان فارس
 
معاون بهداشت دانشگاه با اعلام آمار بیماران شناسایی شده از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به تفکیک شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از مجموع بیماران شناسایی شده، ۸۶۴۸۷ مورد مربوط به شیراز، ۴۹۲۸ مورد کازرون، ۴۲۶۳ مورد مرودشت، ۳۱۲۳ مورد ممسنی،۲۸۶۴ مورد فیروزآباد، ۲۸۷۹ مورد داراب، ۲۶۴۰ مورد آباده، ۲۵۴۵ مورد کوار، ۱۹۷۲ مورد سپیدان، ۱۸۳۳ مورد استهبان، ۱۷۲۲ مورد کوهچنار، ۱۷۲۷ مورد نی ریز، ۱۵۶۴ مورد زرین دشت، ۱۵۶۷ مورد قیر و کارزین، ۱۴۸۹ مورد اقلید، ۱۶۰۶ مورد لامرد، ۱۳۸۸ مورد خرمبید، ۱۲۰۸ مورد رستم، ۱۱۵۵ مورد زرقان، ۱۱۵۴ فراشبند، ۱۱۳۹ مورد پاسارگاد، ۱۰۶۴ مورد خرامه، ۹۷۲ مورد ارسنجان، ۸۱۹ مورد مهر، ۶۷۸ مورد سروستان، ۵۹۲ مورد بوانات،۶۳۶ مورد بختگان، ۵۷۱ مورد بیضا و ۴۷۱ مورد مربوط به سرچهان بوده است.
 
همتی با توجه به روند افزایشی مراجعان به مراکز منتخب ۱۶ ساعته و افزایش افراد بستری در مراکز درمانی، از مردم خواست با جدیت بیشتری شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند تا روز‌های بهتری داشته باشیم.
برچسب ها: کرونا ، بیماری ، شیوع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار