نماینده شیراز در مجلس با استناد به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها گفت: قانون وظایف سازمان انرژی اتمی ایران را کاملا روشن کرده است. دولت در این ماه های پایانی عمر ناموفق خود اجازه ندارد چوب حراج به منافع حیاتی ملت ایران بزند. نمایندگان از رئیس مجلس انتظار دارند به نیابت از مجلس رسالت قاطع و قانونی خود را بر اساس ماده ۹ قانون لغو تحریم ها اجرایی کند.
کد خبر: ۹۴۲۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ 22 February 2021
به گزارش تابناک فارس: ابراهیم عزیزی در جریان بررسی بیانیه مشترک ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار کرد: سازمان انرژی اتمی ایران در یک اقدام خلاف قانون با آژانس بین المللی انرژی اتمی مفاد قانون لغو تحریم ها را نقض کرده است و این اقدام هیچ وجاهتی ندارد. تفاهم دو جانبه تحت عنوان فنی موقت برای مجلس محلی از اعراب ندارد.
 
عزیزی با بیان اینکه ماده ۹ قانون لغو تحریم ها جرم انگاری نقض قانون است، گفت: امروز مهمترین انتظار مجلس از قوه قضاییه حفاظت از منافع ملی ملت ایران و برخورد قاطع و قانونی با مجرمین و متخلفینی است که به منافع ملت ایران آسیب وارد کرده اند. مجلس مواضع خود را در حمایت از منافع ملی به صورت شفاف اعلام کرده است.
 
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به مردم ایران گفت: مجلس یازدهم قدمی از مواضع خود عقب نشینی نخواهد کرد. مردم در این روزهای پایانی دولت اجازه ندهند که تحت عنوان ارتباطات بین المللی منافع ملی آن ها مورد آسیب قرار گیرد. مجلس امروز در خط مقدم ایستادگی است و آنچه سزاوار و مسلم است آن است که با هم باشیم.
برچسب ها: عزیزی ، تحریم ، برجام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار