آقای معاون لطفا مسائل رو عمیق تر ببینید!
تابناک سمنان:معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هرچند از «باید» های زیادی استقاده کرد که مسئول آن ها در نهایت مشخص نشد اما با بیان اینکه استقبال خوبی از تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا به انجام نرسیده است، گفت: تاکنون تنها ۱۴ درصد از اعتبارات این حوزه جذب شده است.
کد خبر: ۹۴۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹ 23 February 2021

علیرضا شریفی نژاد - خبرگزاری بازار - سایت خبری بازار

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان صبح سه شنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان درباره تسهیلات بانکی حوزه اشتغال بیان کرد: استقبال خوبی از تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا به انجام نرسیده و تاکنون تنها ۱۴ درصد از اعتبارات این حوزه جذب شده است.

توسل به رسانه ها /لزوم پرهیز از بیان آمار غیر واقعی

شریفی نژاد بدون اشاره به مشکلات عدیده صنعتگران استان با بیان اینکه ظرفیت‌های شغلی موجود در استان باید از طریق رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها و فضای مجازی معرفی شود، بیان کرد: اقدامات خوبی در حوزه اشتغال انجام شده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب ارائه خدمات به جویندگان کار فاصله‌ای زیادی داریم.

علیرضا شریفی نژاد با بیان اینکه فرمانداران استان با ورود تخصصی به موضوع اشتغال زمینه‌ای را ایجاد کنند تا ظرف مدت باقی مانده تا پایان سال میزان تعهد اشتغال ایجاد شده برای هر شهرستان محقق شود، افزود: بانک‌ها در بحث جذب اعتبارات مشاغل خانگی همکاری خوبی را ارائه و موفق شدیم تاکنون ۹۳ درصد از این اعتبارات را جذب کنیم.

باید بایدهای آقای معاون!

شریفی نژاد با بیان اینکه ما باید رویکرد جلسات و نوع نگاه خود به موضوع اشتغال را با یک دید جدید بررسی و تحلیل کنیم، گفت: باید مشکل تأمین نیروی کار در استان را با همکاری و تعامل تمام دستگاه‌های علمی و پژوهشی بررسی کنیم از سوی دیگر می‌بایست تغییر اساسی در نوع گفتمان و نحوه برگزاری جلسات تخصصی کارگروه اشتغال ایجاد شود.

امیر سعد الهی، رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان نیز در این نشست ضمن انتقاد از شرایط تسهیلات بانکی، گفت: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی بر حسب قانون علاوه بر دریافت گواهی کسر از حقوق تقاضای سه ضامن را دارند که این موضوع خود موجب سردرگمی افراد برای دریافت وام می‌شود و مشکلاتی را در پروسه انجام کار ایجاد می‌کند و لذا پیشنهاد می‌شود در انجام این کار، سخت گیری لغو شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار