با جایگزینی جشنواره فروش فوق‌العاده نوروزی به جای نمایشگاه‌های بهاره، فروش فوق‌العاده اصناف شیراز در قالب جشنواره فروش فوق‌العاده اصناف به وسعت ایران آغاز شد.
کد خبر: ۹۴۳۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲ 23 February 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا:رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس، سه‌شنبه در حاشیه جلسه فروش فوق‌العاده بهاره اصناف شیراز در گفت و گو با خبرنگاران گفت: این جشنواره که بر اساس مصوبه اتاق اصناف کشور و با محوریت اتحادیه‌های صنفی برگزار می‌شود تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.
سید محمود هاشمی افزود: واحدهای صنفی دارای پروانه کسب می‌توانند در قالب این طرح و با هماهنگی اتحادیه‌های مربوطه اقدام به فروش اقلام و کالاهای خودشان با حداقل سود کنند مشروط بر اینکه از انجام هرگونه تبلیغی که ممکن است به تجمع شهروندان منجر شود خودداری کنند.
وی ادامه داد: در شیراز برای چندمین سال متناوب است که با حمایت‌های استاندار فارس، فرماندار شیراز، سازمان صنعت، معدن و تجارت و مشارکت خوب اتحادیه‌های صنفی هدف، به جای برگزاری هرگونه نمایشگاه فروش کالا، شاهد اجرای فروش فوق‌العاده هستیم.
او اظهار داشت: اجرای این طرح همچون سال‌های قبل در جهت ایجاد حس مثبت در مردم از نظر قیمت و کیفیت مناسب کالا است و با توجه به شیوع ویروس کرونا، علاوه بر کمکی که به جلوگیری از ازدحام جمعیت در چند مکان نمایشگاهی می‌کند، به نوعی حمایت از تولید داخل را نیز به دنبال خواهد داشت.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس گفت: اصناف شیراز در پیشگیری و مقابله با کرونا از پیشگامان اصناف سطح کشور هستند که اجرای مصوبات ستاد مدیریت کرونا را برای خود لازم الاجرا می‌دانند.
هاشمی گفت: قطعا در اجرای طرح فروش فوق‌العاده بهاره نیز بیش از گذشته شاهد رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی اصناف خواهیم بود.
وی بیان کرد: به منظور افزایش رضایتمندی شهروندان و اجرای هرچه بهتر این طرح، طرح تشدید نظارت و بازرسی بازار نیز با جدیت اجرا خواهد شد و تلاش می‌شود با رصد و نظارت دقیق بر عملکرد و نحوه اجرای فروش، نه تنها از نظر قیمت، که کیفیت کالا و خدمات ارائه شده توسط واحدهای صنفی نیز به گونه‌ای باشد که کمترین مشکل و بیشترین رضایت در مردم ایجاد شود.
او ادامه داد: در طرح فروش بهاره امسال تاکید بر عرضه کالای تولید داخل است و کالاها لزوما بایئ با برچسب قیمت در معرض دید خریداران قرار گیرند و فروشنده هم مکلف به صدور فاکتور فروش است.
وی افزود: در مورد قیمت هم با توجه به وضعیت معیشتی مردم، سعی شده که کالا و خدمات با کمترین سود ممکن و با ارائه تخفیف‌های منطقی عرضه شود.
رییس اتاق اصناف مرکز استان فارس گفت: بحث نظارت، رصد و کنترل بازار همیشه مورد توجه اتاق و اتحادیه‌ها بوده و یکی از اولویت‌های اصلی ما حمایت از حقوق مصرف کننده است و در همین راستا علاوه بر نظارت بر کیفیت و قیمت کالاها در این جشنواره، واحدهای بازرسی مکلفند تا پایان اجرای این طرح (۱۵ فروردین) در کمترین زمان به شکایات مردمی رسیدگی کنند و در صورت نیاز همچون گذشته از ظرفیت سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه فجر و بسیج اتحادیه‌ها به عنوان بازرس استفاده شود.
هاشمی گفت: در طرح فروش بهاره که با رویکرد اتحادیه محور و با حضور واحدهای صنفی دارای پروانه کسب برگزار می‌شود، ثبت نام، نظارت، ارزیابی، پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بر عهده اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف است و واحدهای صنفی متقاضی شرکت در این جشنواره باید برای دریافت مجوز مشارکت، با اتحادیه صادرکننده پروانه کسب خود هماهنگی لازم را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار