نماینده ولی فقیه در لرستان:
نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به وجود 48 نقطه آسیب پذیر در استان گفت: این مناطق محلی برای گسترش آسیب های اجتماعی و توزیع مواد مخدر شده و باید مورد توجه قرار گیرند.
کد خبر: ۹۴۳۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹ 23 February 2021

به گزارش تابناک لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، امروز در دیدار با اصلانی معاون دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور که در دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان برگزار شد با بیان اینکه استان لرستان از دیر باز مهد برجستگان و فرهیختگان بوده است، اظهار داشت: مردم  استان لرستان در پیروزی انقلاب اسلامی از  همان صبح دم پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر حفظ آرامش و امنیت  خود در ایجاد آرامش در استان‌هایی که ضد انقلاب نفوذ کرده بود نقش موثری داشتند.

وی افزود: مردم استان لرستان در جنگ تحمیلی با داشتن یک میلیون جمعیت 6هزار و 300 شهید در راستای تداوم انقلاب اسلامی تقدیم و وفاداری خودشان را به نظام جمهوری اسلامی ثابت کردند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه با توجه به اینکه استان لرستان همواره پادگان و لنگرگاهی برای نظام جمهوری اسلامی بوده نیازمند توجه بیشتری است، عنوان کرد: خدمات نظام جمهوری اسلامی بسیار ارزنده و غیر قابل انکار است ولی متاسفانه بنابر دلایلی این استان از قافله عمران و آبادی عقب مانده و نرخ بالای بیکاری و تورم، عدم رونق مطلوب کسب و کار آثار زیان باری همچون افزایش معتادان و خرید و فروش مواد مخدر، آسیب‌های اجتماعی، طلاق و خرید و فروش سلاح در استان به جای گذاشته است.

وی بیان کرد: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید کلیه ظرفیت‌ها را به کار بگیریم زیرا استان لرستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی از جهت کشاورزی، دامداری، دامپروری، گیاهان دارویی و ... است، همچنین در استان صنایع خوبی وجود دارد اما متاسفانه این صنایع تعطیل یا نیمه تعطیل رها شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: سال گذشته استان لرستان در یک سال دو بار دچار سیل شد این در حالی است که استان لرستان ۲۸ دشت وسیع در کنار رودخانه‌ها دارد ولی افسوس از اینکه آب رودخانه‌ها را بر روی زمین‌های حاصلخیز پمپاژ کنند که سبب ایجاد اشتغال در استان می‌شود.

وی تصریح کرد: صحبت از انتقال آب دریای خزر به فلان منطقه می‌شود ولی در استان لرستان زمین‌های زیر سدها شبکه آبیاری ندارند مجموعه این چنین مشکلاتی سبب بیکاری جوانان می‌شود وقتی جوانی مشغول کار باشد فرصتی برای دچار شدن آسیب‌های اجتماعی ندارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: در استان لرستان مناطق متعدد حاشینه نشین و آسیب پذیر با جمعیت قابل توجهی وجود دارد که متاسفانه محلی برای توزیع مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی است و طی بازدیدهای مکرر از این مناطق شاهد توزیع مواد مخدر به صورت علنی در این مناطق بوده‌ایم.

وی اظهار داشت: در استان لرستان حدود هزار تا هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر وجود دارد این در حالی است که  ظرفیت مراکز ماده ۱۶ استان حدود ۲۰۰ نفر است بر همین اساس جهت نگهداری معتادان با کمبود مراکز باز پروری مجاز رو به رو هستیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: عدم اشتغال معتادان بازپروری شده ،کمبود مکان‌های ورزشی در مناطق آسیب پذیر استان از جمله مهمترین مشکلات مناطق حاشیه‌ای و آسیب پذیر استان لرستان است.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: خوشبختانه در استان لرستان گروه‌های جهادی و جوانان انقلابی بسیار فعالی داریم و علی‌رغم اینکه بسیاری از آنها از جهت اشتغال مشکل دارند و شغلی ندارند ولی به دلیل اینکه دلداده نظام و مقام معظم رهبری هستند در محرومیت‌زدایی و مقابله با کرونا همواره قبل از مسئولان در صحنه حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه گروه های جهادی و جوانان انقلابی در  کلیه زمینه‌هایی که ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام نیاز کند پای کار هستند بیان کرد: در راستای مبارزه با مواد مخدر در استان لرستان از نیروهای امنیتی، سپاه و نیروی انتظامی با جان و دل تلاش می‌کنند البته در این زمینه موانعی نیز سر راه دارند که اگر برطرف شود در پیشگیری از توزیع و تولید مواد مخدر اقدامات بسیار خوبی انجام می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: احداث و تاسیس مکان‌هایی جهت نگهداری معتادان متجاهر، اتخاذ تدابیری در مناطق حاشیه نشین استان که مانع از توزیع مواد مخدر در این مناطق شود و همچنین اجرای برنامه‌های معرفتی،مذهبی و فرهنگی برای جوانان و نوجوانان در مناطق حاشیه نشین که در این زمینه طرح‌هایی از طرف روحانیون آماده شده از جمله مهمترین انتظارات ما از ستاد مبارزه با مواد مخدر استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار