نماینده شیراز درباره شکایت مردمی از رئیس جمهور اظهار داشت: من روی جزئیات این پرونده ها نرفتم بررسی کنم ولی آن چیزی که کلیت متوجه شدم عمده مشکلات حول ناتوانی در اداره کشور و ابعاد مختلف آن است.
کد خبر: ۹۴۳۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰ 23 February 2021
به گزارش تابناک فارس: روح الله نجابت گفت: شفافیت به عنوان اولین طرح مجلس مطرح و در کمیسیون آیین نامه بررسی شد.
 
او افزود: طرح اولیه ای که نوشته شد تمرکزش هم روی شفافیت آرا بود منتها بعد که به کمیسیون رفت ابعادی به آن اضافه شد که من معتقدم بخش اول که شفافیت آرا بود باید به سرعت به صحن می آمد و بندهای دیگر به رای گذاشته می شد.
 
نجابت درباره این سوال که آیا مجلس به جز شفافیت آرای نمایندگان برنامه ای برای شفافیت در بقیه ابعاد نمایندگان ندارد؟ تاکید کرد: یکی از جریان های جدی مطالبه گری در فضای مجازی از ابتدای طرح شفافیت تا همین اواخر این بود که شفافیت بدون راه فرار یا شفافیت بدون ماده فلان، منظورشان هم این است که شفافیت هیچ استثنایی نداشته باشد.
 
او ادامه داد: اگر شفافیت را در قالب شفافیت آرا دنبال کنیم تصویب شود خودش چنگک ما می شود برای به دست آوردن بقیه ابعاد شفافیت، چون بقیه ابعاد شفافیت که الان قانون نیست باید به رای گذاشته شود و اگر رای آنها شفاف نباشد احتمال اینکه رای بیاورند ضعیف است ولی اگر شفافیت آرا تصویب شود احتمال تصویب بالاست.
 
نجابت در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که پرسید: « برخی‌ها می گفتند کمیسیون اصل نود باید در مورد عملکرد هیئت رئیسه مجلس هم ورود داشته باشد که چرا استیضاح هایی که به حد نصاب قانونی می‌رسد در مجلس طرح نمی کند و نمی گذارد فرایند قانونی اش رخ بدهد و به تعویق می اندازند تا دولت به اتمام برسد؟» گفت: این دو بعد دارد یک بعد حقوقی و یک بعد سیاسی. از بعد حقوقی در آیین نامه صراحت دارد که درخواست استیضاح شد باید در مسیر قرار بگیرد و بررسی شود این محل اشکال است. از حوزه سیاسی یک مقدار این مدل رفتن به سمت استیضاح رئیس جمهور به وزرا مدل حساب شده ای نیست.
 
او تصریح کرد: استیضاح رئیس جمهور ساده ترین راه و در عین حال پر ابهام ترین راه در ادامه مسیر است. یعنی اگر ما بیاییم بگوییم مردم ما خیلی خوب بودیم ما انقلابی بودیم رئیس‌جمهور استیضاح کردیم فایده اش برای کشور چیست برای من اصلاً روشن نیست و حالا در سطح پایین‌تر نمی‌گویم وزرا را استیضاح نکنیم. ۷ یا ۸ وزیر استیضاح شود هم وقت مجلس و هم کشور و هم فضای افکار عمومی گرفته شود برای چیزی که من از شما می‌پرسم نتیجه اش چیست؟چه اتفاقی در اداره کشور می افتد؟ بعد حقوقی اش را از این منظر مورد اشکال می دانیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار