رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از وعده جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای اقدام در راستای لغو مجازات اعدام در ایالات متحده استقبال کرد.
کد خبر: ۹۴۳۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲ 24 February 2021

استقبال رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل از موضع بایدن علیه مجازات اعدام

 

به گزارش تابناک سمنان  به نقل از خبرگزاری رویترز، بایدن دموکرات سال گذشته به رای‌دهندگان آمریکایی قول داد تا برای خاتمه دادن به اعدام فدرال تلاش کند و ماه گذشته به عنوان اولین رئیس جمهور طرفدار لغو اعدام در این کشور بر سر کار آمد.

میچل باچله، کمیسیونر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: من از تعهد دولت جدید آمریکا برای کار در مسیر خاتمه دادن به مجازات اعدام، هم در سطح فدرال و هم ایالتی، استقبال می‌کنم.

این مجازات در سطح فدرال بعد از تعلیق ۱۷ ساله، سال گذشته از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا احیا شد که بخشی از علت آن دشواری در تهیه دارو برای تزریق کشنده بود.

مریک گارلند، نامزد مورد نظر بایدن به عنوان دادستان آمریکا (وزیر دادگستری) دوشنبه در جلسه کنگره گفت، حمایت او از مجازات اعدام از بین رفته است چرا که این نگرانی وجود دارد که سیاه‌پوستان آمریکایی و دیگر جوامع رنگین‌پوست این کشور به شکلی نامتناسب هدف آن قرار بگیرند و اینکه بسیاری از آنها به اشتباه محکوم شده‌اند.

میچل باچله در جریان نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: بازدارندگی اغلب بحث کسانی است که با لغو آن مخالف هستند. با این حال، سندی در اثبات اثرگذاری بیشتر آن نسبت به دیگر مجازات‌ها وجود ندارد. بلکه برعکس، مطالعات نشان می‌دهد در برخی از ایالت‌ها که مجازات اعدام را لغو کرده‌اند، نرخ قتل آن یا بدون تغییر مانده یا کاهش یافته است.

هیات آمریکایی که نقش ناظر را دارند، در این جلسه که هر دو سال یکبار برگزار می‌شود، اظهارنظر نکرد. باچله گفت: "اکثریت بزرگی" از کشورها مجازات اعدام را در قانون لغو کرده‌اند یا در عمل آن را اجرا نمی‌کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار