مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام کرد: تاکنون اطلاعات ۶ هزار ساختمان نا ایمن در سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان‌ها بارگذاری شده که تا پایان سال ۱۰ هزار ساختمان مهم پایتخت در آن بارگذاری می‌شود.
کد خبر: ۹۴۳۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱ 24 February 2021

 

مهدی داوری روز چهارشنبه در مراسم افتتاح سه ایستگاه آتش نشانی شهر تهران با اشاره به ایمنی ساختمان‌ها و سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان‌ها گفت: این سامانه به صورت کامل افتتاح شده و تاکنون اطلاعات ۶ هزار ساختمان در آن بارگذاری شده است.

وی افزود: یکی از شاخص‌های چابکی زمان پیمایش نیروهای عملیاتی است که در این چند سال پیشرفت‌های خوبی در سازمان آتش نشانی داشتیم و زمان سفر در سال ۹۸ از چهار دقیقه و ۱۶ ثانیه در سال جاری به چهار دقیقه و ۱۱ ثانیه رسیده و نسبت به سال گذشته پنج ثانیه شرایط بهبود یافته است.

داوری تاکید کرد: محدوده شهر تهران مساحت ۷۰۰ کیلیومتر مربعی دارد اما سازمان آتش نشانی تا شعاع یکهزار و ۴۰۰ کیلومتری به مردم کمک رسانی می کند.

وی با اشاره به افتتاح این سه ایستگاه جدید آتش نشانی گفت: ساخت ایستگاه ۱۳۳ در حریم تهران و با مشارکت فرمانداری انجام شد که می‌تواند تا حدود بسیاری داخل شهر تهران را پوشش دهد.

داوری اضافه کرد: ایستگاه ۱۱۵ نیز در محدوده خیابان سعدی و مساعدت منطقه ۱۲ شهرداری ساخته شد و همچنین ایستگاه ۱۱۶ با مشارکت شهردار منطقه سه در میرداماد ساخته شده است.

وی اظهار داشت: از نظر تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی، پوشش، گستره و کیفیت خدمات‌رسانی در شرایط بسیار خوبی هستیم و در ۲ سال اخیر ششمین ایستگاه را افتتاح کردیم.

به گفته وی، هم اکنون چهار ایستگاه در حال ساخت با پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی داریم که در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسند و همچنین برای سه ایستگاه نیز تملک زمین‌ها انجام شده و در فاز طراحی قرار دارد و کلنگ ساخت آن در سال ۱۴۰۰ زده خواهد شد.

داوری خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی تجهیزات آتش نشانی بسیار خوبی در سال‌های اخیر خریداری شده و امروز شاهد رونمایی از بخشی از این تجهیزات هستیم که تجهیزات شناسایی مواد شیمیایی که ۲۸۶ هزار ماده را می‌تواند شناسایی کند از جمله مواردی است که امروز مورد افتتاح قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: امروز آتش نشان‌های تهران در زمینه تجهیزات حفاظت فردی کمبودی ندارند چرا که یک ست لباس آتش نشانی در حدود ۱۲۰ میلیون تومان هزینه دارد.

فرماندار تهران نیز در این مراسم گفت: سازمان آتش نشانی و شهرداری تهران اقدامات خوبی برای ارائه خدمات ایمنی به ویژه در مناطق محروم و جنوبی شهر تهران که شهرهای اقماری را نیز پوشش می دهد انجام دادند.

عیسی فرهادی اظهار داشت: امروز تهران کلکسیونی از مشکلات و حوادث را به همراه دارد که آتش نشانی با همه این موارد گره خورده است.

به گفته وی، ساختمان های بلندمرتبه که توسعه آن ها منطبق با توسعه آتش نشانی در شهر تهران نبود، خطر سیل، زلزله، بافت فرسوده و نبود راه های دسترسی به عمق محلات بافت فرسوده را ایجاد کرده است که خدمت رسانی آتش نشانی را با سختی مواجه می کند اما نیروهای جهادی در سازمان آتش نشانی، جان بر کف در خدمت شهروندان تهرانی هستند.

فرماندار تهران خاطرنشان کرد: به طور قطع حمایت از سازمان آتش نشانی باید مورد توجه همه دستگاه ها به ویژه مدیریت شهری قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، در مراسمی سه ایستگاه آتش نشانی به شماره ۱۱۵ ، ۱۱۶ و ۱۳۳ در تهران افتتاح شد. سازمان آتش نشانی شهر تهران با بیش از ۱۳۰ ایستگاه و پنج هزار نیروی عملیاتی تامین کننده ایمنی اماکن مسکونی و تجاری بی شمار این کلانشهر است.

مراسم افتتاحیه سه ایستگاه جدید آتش نشانی شهر تهران و همچنین رونمایی از جدید ترین تجهیزات این سازمان با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، صدر اعظم نوری رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران و عیسی فرهادی فرماندار تهران هم اکنون در منطقه ۱۹ تهران برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار