سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: نخستین جشنواره فرهنگی، هنری و پژوهشی نماز با عنوان "معراج" در این استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶ 24 February 2021

 

محمد ربیع احمدخانی، روز چهارشنبه در جلسه ستاد اقامه نماز استان زنجان که در سالن پیامبر اعظم (ص) که با حضور استاندار زنجان برگزار شد، افزود: جلسات مقدماتی این جشنواره از بهمن ماه امسال آغاز شده است و خرداد ماه سال آینده نیز اختتامیه آن خواهد بود.

وی با بیان اینکه جشنواره فرهنگی، هنری و پژوهشی نماز در زنجان به مناسبت پاسداشت کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان برگزار می شود، اظهار داشت: قریب ۷۰ برنامه مختلف پیش بینی شده است که در طی برگزاری جشنواره به مخاطبان که عموم مردم ازجمله حوزویان و دانشگاهیان هستند ارایه خواهد شد.

احمدخانی، مدت اجرای جشنواره فرهنگی، هنری و پژوهشی نماز را پنج ماه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان را نیز به عنوان مجری اصلی برنامه ها اعلام کرد و افزود: معاونت قرآن و عترت و ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر امام جمعه زنجان، استانداری، ستاد اقامه نماز استان، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، اداره کل تبلیغات اسلامی استان، سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری زنجان و موسسه فرهنگی و هنری شادان ماندگار هنر، در برگزاری این جشنواره مشارکت دارند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه هزینه های اولیه برای برگزاری این جشنواره انجام گرفته است، گفت: تعداد مخاطبین هدف نیز حدود یک میلیون نفر پیش بینی شده است.

احمدخانی به فراخوان بخش‌های مختلف این جشنواره اشاره کرد و و با بیان اینکه این فراخوان شامل پنج بخش "مجازی، ادبی، هنری، پژوهشی و ویژه است افزود: در بخش ویژه از فعالان عرصه نماز و همچنین آثار ارایه شده در زمینه جلوه های نماز در دوران دفاع مقدس (رزمندگان، ایثارگران و شهدا) به مناسبت گرامیداشت کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، تجلیل خواهد آمد.

وی اظهار داشت: توجه به فرهنگ، هنر، ادبیات دینی و توحیدی در راستای گسترش و تعمیق زوایایی گوناگون هنر اسلامی با محوریت نیایش و ستایش، شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و هنری درجهت حمایت و پشتیبانی از توانمندی‌های آنها در گسترش هنر توحیدی، انتشار افکار، آثار و اندیشه‌های معنوی در قالب رقابت هنری، گزینش آثار برجسته هنر توحیدی و نمایش و ارایه آن در نمایشگاه ها، همایش ها، جشنواره های ملی و فضای مجازی، زمینه سازی به منظور حرکت آحاد جامعه در خلق آثار علمی، هنری، ادبی با محتوای الهی از اهداف این جشنواره است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار