معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: ۶ بیمار مشکوک به ویروس جهش یافته انگلیسی در بیمارستانهای استان شناسایی شد که با بررسی انجام گرفته و انجام آزمایشها نتیجه منفی بود و در این خصوص توصیه می‌شود عموم از این نوع ویروس دچار استرس و اضطراب نشوند.
کد خبر: ۹۴۳۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ 24 February 2021

 

دکتر علیرضا آرمانی کیان روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به وضعیت استان در ارتباط با ویروس نوع جهش یافته انگلیسی افزود: در مدت یک و نیم ماه آینده بحث ورود این نوع ویروس در کشورمان مطرح شده که در این خصوص باید نسبت به شناخت دقیق آن اطلاعات لازم را کسب کرد، تا بتوان رصد را انجام داد تا اقدامات تشخیصی بهنگام انجام شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه آزمایشگاه ویروس شناسی دانشکده پزشکی علوم پزشکی استان جزو آزمایشگاه‌های منتخب در زمینه انجام کارهای اولیه و شناسایی این نوع ویروس را برعهده دارد، البته مرحله بر اساس ژنوم ویروس جهش یافته انگلیسی در انیستیتو پاستور و توالی آن تشخیص داده می شود به دلیل آنکه کار فوق تخصصی و بسیار هزینه بر است.

این مسوول با تاکید بر اینکه شهروندان زنجانی نباید از این نوع ویروس وحشت و هراس داشته باشند، ادامه داد: نسبت به علائم و سرعت نشانه های ویروس جهش یافته باید حساس و هوشیار بود و بلافاصله برای تشخیص به پزشک مراجعه کرد.

وی با بیان اینکه این موضوع دلیلی ندارد که نگرانی های زیادی را ایجاد کند، اظهار داشت: این نوع ویروس درمان پیچیده ای نداشته، بر این مبنا هم استانی ها در این زمینه استرس را از خود دور کنند و به توصیه های متخصصان امر توجه کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با اشاره به شمار کنونی مراجعه کنندگان کرونایی در بیمارستان های استان ادامه داد: در زمان حاضر این استان به پیک چهارم بیماری وارد نشده که امیدواریم همین روند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مانع بروز این مهم شود.

وی اظهار داشت: متاسفانه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در زنجان به ۷۰ درصد کاهش یافته و این در حالی است که این میزان باید بین ۸۵ تا ۹۰ درصد باشد و این موضوع نشان دهنده مستعد بودن بروز پیک بعدی در استان است.

آرمانی کیان افزود: بر این اساس بیمارستان های این استان نیز در صورت بروز پیک بعدی بیماری، آماده خدمت رسانی هستند و به لحاظ تجهیزات و کار درمانی تجارب لازم در مدت یکسال کرونایی برای انجام اقدامات لازم کسب شده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر پروتکل های بهداشتی آنگونه که باید و شاید از سوی برخی شهروندان زنجانی با توجه افزایش ترددهای روزهای پایانی سال رعایت نمی شود و در این راستا انجام اقدامات پیشگیرانه از قبیل ماسک زدن می تواند از ابتلا به این بیماری پیشگیری کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار