مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از پیشرفت 95 درصدی موزه آثار تاریخی در قم خبر داد و افزود: این موزه 6 ماه نخست سال 1400 افتتاح می‌شود.‌
کد خبر: ۹۴۳۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲ 24 February 2021

به گزارش تابناک قم، حمید یزدانی در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارات وارد شده بر گردشگری بر اثر کرونا اظهار کرد: 729 میلیارد تومان به بخش گردشگری خسارت وارد شده است که در رتبه دوم پس از حمل و نقل قرار دارد.

وی با بیان اینکه گردشگری خدماتی است، گفت: خدماتی به معنای این است که یک طرف کسانی هستند که خدمات دریافت می‌کنند و طرف دیگر خدمات می‌دهند و مقدمات خدمات‌رسانی را فراهم می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به مراحل دریافت موافقت اصولی گفت: مراحل ارائه درخواست، بارگذاری مدارک در سامانه و بررسی در کمیته فنی باید طی شود و در صورت صلاحیت، طرح برای تهران ارسال می‌شود تا موافقت اصولی صادر شود.

وی خاطرنشان کرد: 495 میلیارد تومان پرونده آماده به بانک ارجاع داده شده است که تاکنون 43 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

یزدانی عنوان کرد: قم پس از البرز با 15 پرونده معرفی به بانک و هفت پرداخت دارای جایگاه دوم در کشور است. در زمینه انتقال پرداخت‌ها نیز در جایگاه نخست قرار دارد.

وی از پیشرفت 94 تا 95 درصدی موزه اشیای تاریخی خبر داد و افزود: این موزه نزدیک بیت امام واقع شده که 6 ماه نخست سال 1400 افتتاح می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خاطرنشان کرد: این موزه ظرفیت نگهداری 19 هزار شیء با عنوان مخزن امن را داراست که مرمت و نگهداری اشیا با حضور متخصصان صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: 51 پروژه گردشگری مانند هتل و مهمان پذیر توسط بخش خصوصی در دست احداث است که دارای ارزش 4 هزار و 100 میلیارد تومان است.

یزدانی با بیان اینکه قم در زمینه انگشتر دارای رقبایی در شهرهای شیراز، مشهد و شاه عبدالعظیم بود، گفت: در این حوزه استان قم شهر ملی انگشتر شد و طی سال آینده باید به سمتی برویم که ثبت جهانی شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار