مدیرکل آموزش و پرورش فارس اعلام کرد که علی‌رغم تلاش‌های انجام شده برای تامین نیازهای دانش‌آموزان به ابزارهای الکترونیکی آموزش مجازی، هنوز بیش از ۶۰ هزار دانش‌آموز از داشتن گوشی و تبلت، محروم هستند.
کد خبر: ۹۴۳۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵ 24 February 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: فرهاد اسماعیلی چهارشنبه ٦ اسفند در آیین اهدای تبلت به دانش آموزان بازمانده از تحصیل در شیراز، با اشاره به اینکه ٨٥٠ هزار دانش آموز در فارس مشغول به تحصیل هستند، گفت: حدود ٢٠ درصد از دانش‌آموزان یعنی معادل ٩٠ هزار نفر فاقد گوشی همراه و تبلت بودند که با تامین ۲۰ هزار دستگاه گوشی و تبلت، بخشی از این نیاز مرتفع شد و هنوز بیش از ۶۰ هزار گوشی و تبلت نیاز داریم.

اسماعیلی با بیان اینکه یکی از مهمترین مولفه‌های کمک مومنانه نحوه توزیع کمک است، گفت: وقتی آموزش، سیاست و حتی مناسک دینی ما تحت‌الشعاع بیماری کرونا قرار گرفت، همگان تلاش کردند تا اصل قضیه متوقف نشود.

او با بیان اینکه وقتی گفته می‌شود دین اسلام و شیعه پیش رو است در همین بحران‌ها این گفته مصداق پیدا می‌کند، افزود: در بحران کرونا معلمان به خوبی درخشیدند، بحرانی که ممکن بود دانش آموزان از تحصیل باز بمانند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: روش‌های مختلفی برای آموزش پیش گرفته شد، صدا و سیما تمام قد برای آموزش برنامه‌های تلویزیونی وارد شد و معلمان در فضای مجازی به امر آموزش پرداختند.اما عده‌ای از همین‌ها هم نمی‌توانستند استفاده کنند به همین دلیل از جزوه‌های خود آموز برای دوره‌های ابتدایی استفاده کردیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: عده‌ای از دانش آموزان از داشتن وسایل کمک ارتباطی محروم بودند و به همین دلیل بخش قابل توجهی از کمک‌های مؤمنانه به سمت تهیه گوشی همراه و تبلت سوق پیدا کرد.

او با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب جوانانی داریم که در تمام عرصه‌ها تمام قد برای تمدن سازی آمادگی دارند، به اجرای طرح توکاد در فارس اشاره و بیان کرد: پس از شیوع کرونا آموزش به شیوه‌های مختلفی در دستور کار قرار گرفت اما با چالشی تحت عنوان محرومیت تعداد زیادی از دانش آموزان برای استفاده از گوشی همراه مواجه شدیم که در این راستا حرکتی بزرگ برای تامین تبلت و وسایل کمک آموزشی دانش آموزان انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های طرح توکاد رعایت شأن دانش آموزان محروم است، ابراز امیدواری کرد که با تجهیز دانش آموزان به وسایل روز و روش‌های تدریس در فضای مجازی، نقصیه آموزش را در دوران کرونا کمتر شود.

به گزارش ایسنا، تاکنون ٢٠ هزار و ۵۹۳ تبلت با هدف تامین نیاز دانش‌آموزان نیازمند با صرف بیش از ۵۱ میلیارد تومان اعتبار در قالب طرح توکاد، تهیه و توزیع شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار