روح الله بهرامی مدیر کل امور عشایر فارس با اشاره به اینکه دامداران عشایر موظف به تهیه کارت تردد قبل از کوچ هستند،بیان کرد: در صورت نداشتن کارت تردد نیروی انتظامی دام را به عنوان قاچاق تلقی می‌کند.
کد خبر: ۹۴۳۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶ 24 February 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: روح الله بهرامی مدیر کل امور عشایر فارس، گفت: با همکاری ادارات امور عشایر شهرستان‌ها و ۲۳ شرکت‌های تعاونی عشایری صدور کارت تردد در حال انجام است.

او، با اشاره به اینکه دامداران عشایر موظف به تهیه کارت تردد قبل از کوچ هستند،بیان کرد: در صورت نداشتن کارت تردد نیروی انتظامی دام را به عنوان قاچاق تلقی می‌کند.

بهرامی، تصریح کرد: از مزایای این طرح تسهیل در تردد، جابجایی دام در فصول کوچ بهاره و پاییزه و جلوگیری از قاچاق دام است.

مدیر کل امور عشایر فارس، ادامه داد: با توجه به پراکندگی عشایر در سطح استان تمام عشایر برای صدور کارت شناسایی دام اقدام کنند تا در فصل بهار برای کوچ بهاره با مشکل روبه رو نشوند.

او، افزود: با برنامه ریزی و هدف گذاری‌های انجام شده تا پایان امسال، کارت تردد برای تمام عشایر صادر می شود.

بهرامی، اضافه کرد: با توجه به تقویم کوچ بهاره کوچ زمینی از ۱۵ فروردین ماه و کوچ ماشینی از ۲۳ اردیبهشت ماه انجام می‌شود.

مدیر کل امور عشایر فارس، اظهار کرد: استان فارس ۱۲ و نیم درصد از عشایر ایران یعنی بیشترین حجم این قشر را در خود جای و از این منظر رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

او، گفت: بر اساس آخرین سرشماری، جمعیت استان فارس، چهار میلیون و ۹۴۹ هزار و ۳۳۵ نفر است که از این آمار، ۳۰ هزار خانوار با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت را جامعه عشایری تشکیل می‌دهند. عشایر فارس متشکل از سه ایل بزرگ قشقایی، خمسه و لر و هشت طایفه مستقل است.

بهرامی، بیان کرد: ۲۵ هزار تن گوشت قرمز، ۵۷ هزار متر مربع بافندگی، ۵۰ هزار تن فرآورده‌های خام لبنی و ۲۵۰ هزار تن محصول کشاورزی و باغی از سوی عشایر فارس تولید می‌شود که از این نظر این جمعیت سهم بسزایی در تامین خوراک مورد نیاز مردم استان و کشور دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار