معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام جان باختن ۳ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۳ هزار و ۲۳۶ اعلام کرد.
کد خبر: ۹۴۳۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳ 24 February 2021
به گزارش تابناک فارس: عبدالرسول همتی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۳۴ هزار و ۵۵۲ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۴ هزار و ۵۳۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۳۲ هزار و ۸۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲ هزار و ۷۶۲ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۷ هزار و ۲۹۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
 
او، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۵۲۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۸۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
 
معاون بهداشت دانشگاه، از بهبودی ۱۶۹ هزار و ۱۵۴ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
 
معاون بهداشت دانشگاه در مورد آمار تجمعی جانباختگان استان فارس از ابتدای شیوع کرونا تا کنون اعلام کرد: شیراز با بیشترین تعداد ۱۵۲۳ مورد، ۲۳۶ مورد مرودشت، ۱۳۶ مورد کازرون، ۷۶ مورد آباده، ۷۰ مورد داراب، ۵۸ مورد ممسنی، ۴۷ مورد کوار، ۴۶ مورد اقلید، استهبان و نی ریزی هر کدام ۴۴ مورد، ۴۱ مورد لامرد، ۳۸ مورد سپیدان، ۳۴ مورد فیروزآباد، ۳۳ مورد زرقان، ۳۲ مورد خرامه، ۳۰ مورد قیروکارزین، ۲۸ مورد خرمبید، ۲۲ مورد ارسنجان، زرین دشت، رستم و پاسارگاد هرکدام ۲۰ مورد، ۱۹ مورد سروستان، ۱۷ مورد بوانات، ۱۵ مورد کوهچنار، مهر و بیضا هرکدام ۱۳ مورد، ۸ مورد فراشبند، ۴ مورد بختگان و سرچهان یک مورد بوده است.
 
همتی با اعلام خبر آغاز فاز دوم واکسیناسیون کرونا در فارس به تعداد پنج هزار و ۹۰۰ دوز واکسن بیان کرد: علاوه بر گروه‌های پرخطر مرحله گذشته که شامل کارکنان ICU، اورژانس‌ها و مراکز ۱۶ ساعته می‌شود، تلاش داریم این اقدام در گروه‌های داری اولویت مانند جانبازان قطع نخاعی و سالمندان ساکن در خانه‌های سالمندان نیز در فاز دوم، انجام شود.
 
این مقام مسوول در دانشگاه با هشدار نسبت به ورود کرونای انگلیسی به کشور و استان، همچنین آغاز موج چهارم بیماری، از مردم خواست شیوه نامه های بهداشتی را با دقت و حساسیت بیشتری رعایت کنند تا روز‌های بهتری داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار