رئیس جمهور باید بداند اگر خلاف ریل گذاری مجلس با آژانس توافق بشود و آن را بیانیه بنامد، فریب افکار عمومی و استمرار حرکت، مطابق دیکته دشمن است.
کد خبر: ۹۴۳۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶ 24 February 2021
به گزارش تابناک فارس: حسن روحانی در جلسه هیات دولت گفت: قانونی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که ما نظرات خود را درباره آن داشتیم. اما به هرحال وقتی تصویب شد طبق قانون اساسی باید اجرا می‌کردیم و آیین‌نامه‌های آن نوشته شد. این قانون قانونی است که می‌خواهد ساختمانی را محکم کند اما اگر درست و حساب شده اجرا نشود، تمام ساختمان را تخریب می‌کند. پس خیلی مراقبت می‌خواست که به قانون عمل کنیم و در عین حال روابط خود را با آژانس حفظ کنیم و به دنیا بگوییم که ما در زمینه‌ انرژی هسته‌ای صلح آمیز حرکت می‌کنیم.
 
رییس جمهور اضافه کرد: رابطه ایران با آژانس برای به کرسی نشاندن حرفمان در دنیا و در افکار عمومی و برای این است که از صندلی اتهامی که دشمن می‌خواهد پایین بیاییم و روی صندلی مدعی بنشینیم. راه این کار همکاری با آژانس است و اگر رابطه با آژانس را تخریب کردیم راه و مسیر دیگری باقی نمی‌ماند. اگر این آژانس برابر ترامپ ایستادگی نکرده بود اتفاقات دیگری می‌افتاد. آمریکایی‌ها از نیویورک به وین رفتند که آژانس یک کلمه بگوید ایران به تعهدات‌اش عمل نمی‌کند و مدیرکل آژانس را به نیویورک بردند که با تهدید و تطمیع این حرف را بزند، اما آژانس 15 بار تایید کرد که ایران به تعهدات‌اش عمل می‌کند. یکی از شکست‌های ترامپ در همین آژانس بود و برای گرفتن تایید آژانس یک سال در خروج از برجام تاخیر کرد.
 
فریدون عباسی در توئیتی به صحبت های امروز رئیس جمهوری درباره توافق اخیر دولت با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اشاره کرد و نوشت:
 
"رئیس جمهور باید بداند اگر خلاف ریل گذاری مجلس با آژانس توافق بشود و آن را بیانیه بنامد، فریب افکار عمومی و استمرار حرکت، مطابق دیکته دشمن است.
 
ما مچ غرب که یک مدیر رده چندم جهانی را به ایران فرستاد تا باز هم زمان بخرند، گرفتیم تا دستگیر دولت و ملت باشیم.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار