جلسه نشست جمع بندی سفر علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و هئیت همراه وی در سالن جلسات فرمانداری شهرستان دنا برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴ 25 February 2021

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در سفری یک روزه به کهگیلویه و بویراحمد ، از مناطق زلزله زده شهر سییسخت بازدید کرد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز (پنج شنبه 7 اسفند ماه 99) نشست جمع بندی سفر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد که در این نشست، مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در این جلسه با قدردانی از حضور نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه در شهر زلزله زده سی سخت، اظهار داشت: از همه مدیران کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد که در این چند روز کنار مردم بودند، و به جد مشکلات مردم را پیگیری می‌کنند، صمیمانه سپاسگزارم.
وی افزود: آقای نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با توجه به تجاربی که دارند، به خوبی مسائل و مشکلات را رصد و بررسی کردند. من به مردم قول می‌دهم با توجه به جدیتی که دولت و مجلس دارند، شهر سی سخت مقاوم‌تر ساخته می‌شود.
روشنفکر گفت: حضور آقای نیکزاد با توجه به تجربه و نگاه ویژه‌ای که به مسائل داشتند، بسیار متفاوت‌تر بود نسبت به سایر سفرها.
وی افزود: خانه‌های که تخریب شدند، ویلایی و بالای هزار مترمربع بودند و الان ساخت خانه‌های 60 متری با فرهنگ این مردم سنخیت ندارد و لازم است در جاهای که می‌شود به قانون انعطاف داد، و این موضوع مدنظر قرار بگیرد.
روشنفکر گفت: 580 منزل در زلزله 4.5 ریشتر مجدداً آسیب دید.
وی گفت: بیماری کرونا و شرایط جوی هوا دو مشکل اساسی مردم شهر زلزله زده سی سخت است.
حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد با تمام توان برای بازسازی و ساخت مقاوم منازل اقدام می‌کنیم.
وی افزود: 4262 واحد مسکونی دچار آسیب دیده‌اند و ما منازل تعمیری را به دو لوح یک و دو تقسیم بندی کردیم.
جنتی گفت: اکیپ‌های ارزیابی از همان ابتدا در شهرستان دنا مستقر شدند و در سریعترین زمان ممکن ارزیابی انجام گرفت.
وی گفت: 682 واحد بازسازی و 1360 واحد تعمیر خواهد شد.
جنتی گفت: به منظور تسهیل در کار مردم، 1 ستاد بازسازی اصل و 4 ستاد فرعی در شهرستان دنا راه اندازی کردیم.
وی گفت: قسط اول تسهیلات (10 میلیون تومان) اسکان موقت را به حساب 135 نفر از زلزله زدگان شهر سی سخت واریز کرده‌ایم.
 مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات بازسازی با حضور تابش رئیس بنیاد مسکن کشور، استاندار و سایر مسئولان در شهر سی سخت روز گذشته شروع شد که بعد از بارندگی این عملیات شتاب می‌گیرد.
​​​​​​​
علی فرد شهردار سی سخت نیز در این جلسه گفت: هر چه پیش می‌رویم باید از فضای احساسی خارج شویم و اخلاقی‌تر و بنیادی‌تر فکر کنیم.
وی گفت: باید ساخت مجدد ساختمان‌ها با نظارت شهرداری و از کانال این دستگاه عبور کند.
وی افزود: فرصت خوبی است که بتوانیم شهر را بهتر از گذشته بسازیم که هم ذائقه مسئولان و مردم از این حادثه شیرین شود.
شهرداری سی سخت گفت: پروانه‌ها را بر مبنای شرایط موجود در فرایند کوتاهی صادر می‌کنیم.
خضریان نماینده مجلس نیز در این نشست، با بیان اینکه مردم همواره در خانه‌های بزرگ زندگی می‌کردند و این بخشی از فرهنگ مردم این استان است، اظهار داشت: خدا لعنت کنند، مسئولانی را که مردم، را در قوطی کبریت کردند و گفتند زندگی کنید و خودشان در ویلایی بزرگ زندگی می‌کنند.
وی گفت: نباید ذائقه مردم را با ساخت خانه‌های کوچک تلخ کنیم.
این نماینده مجلس در ادامه به وضعیت اتباع خارجی در شهر سی‌سخت اشاره کرد و گفت: افغانی‌ها میهمان ما هستند، و باید مثل هموطنان خودمان به آنها احترام بگذاریم، آماری از آنها در اختیار نداریم، بلکه باید مثل خودمان آنها را محترم بشماریم و نباید خاطره تلخ از ما داشته باشند.
وی افزود: در محلس یازدهم عهد کردیم که نماینده همه ملت ایران باشیم و امیدوارم در روز قیامت شرمنده این مردم نباشیم.
فرماندار دنا همچنین در این جلسه گفت: 43 مدرسه شهرستان دنا خسارت جدی دیدند که 7 باب خانه باید دو باره ساخته شوند و دو ساختمان اداری شهرستان دنا نیز دیگر قابل استفاده نیست. بعد از صحبت‌های فرماندار، نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در تماس تلفنی با رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور قول مساعد گرفت که برای ساخت و تعمیر مدارس شهرستان دنا اقدام کند. [صلوات ختم شد]
نیکزاد در ادامه به ردیف بودجه در لایحه 1400 برای شهر زلزله زده سی‌سخت اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم که ردیف بودجه به شهر سی‌سخت اختصاص یابد.
در ادامه به موضوع روستای گردشگری کریک اشاره شد و نیکزاد با تماس با یکی از مسئولان کشور خواستار اعتبار برای روستای گردشگری کریک شد و گفت: امیدی به میراث فرهنگی و گردشگری نیست، شما چقدر اعتبار می‌دهید؟ که با ختم صلواتی این موضوع نیز رفع شد. [ ختم صلوات]
همچنین در این جلسه پاسره مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد به خسارت‌های این شرکت بر اثر زلزله اشاره کرد که نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در تماس با جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور این مشکل را برطرف کرد، جانباز قول داد، که هزینه خرید خط انتقال مجتمع آبرسانی کریک به دارشاهی به طول 12 کیلومتر را تقبل کند. [ختم صلوات]
نیکزاد در ادامه به صحبت‌های شهردار سی‌سخت اشاره کرد و گفت: شهردار سی‌سخت فردی فنی هست، حرف‌های او دقیق است. باید طرح تفصیلی شهر سی‌سخت خیلی زود در کمیسیون ماده 5 بررسی شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
برکتش چیه مسخره کردین مردم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار