مسئولان بهداشت و درمان لارستان معتقدند که رنگ‌ واحد برای کل شهرستان به دلیل گستردگی لارستان شاید چندان نتواند واقعیت‌ها را منعکس کند بنابراین اقدام به تهیه نقشه رنگ‌بندی بومی کردند.
کد خبر: ۹۴۳۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲ 25 February 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: در طی مدتی که استان فارس از وضعیت ثابتی به لحاظ رنگ‌بندی شیوع بیماری کرونا برخوردار بود، برخی از شهرستان‌ها وضعیت متغیری داشتند که عمدتا هم شهرستان‌های جنوبی استان فارس از جمله لارستان، خنج، گراش و اوز بود.

این شهرستان‌ها معمولا زودتر از دیگر شهرستان‌های اطراف تغییر رنگ داده و در حال حاضر نیز زرد و نارنجی هستند و این هشدار از سوی مسئولان بهداشت و درمان استان مبنی بر قرمز شدن آنها وجود دارد.

همچنین نکته دیگری که درباره این شهرستان‌ها به ویژه لارستان وجود دارد این است که این شهرستان نخستین شهری بود در استان فارس که فرد مبتلا به کرونای انگلیسی در آن تایید شد و حتی چند بخش و روستای آن در طی هفته‌های اخیر به صورت کامل قرنطینه شدند.

عمده دلیلی که برای این میزان ابتلا و تغییرات در شهرستان‌های جنوبی به ویژه لارستان می‌توان ذکر کرد، ارتباطات گسترده این شهرستان‌ها به دلیل وجود فرودگاه بین‌المللی و همچنین ارتباط و نزدیکی با استان‌های جنوبی است.

با این حال مسئولان بهداشت و درمان لارستان معتقدند که رنگ‌ واحد برای کل شهرستان به دلیل گستردگی لارستان و تحت پوشش بودن چندین شهرستان در زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی لار شاید چندان نتواند واقعیت‌ها را منعکس کند بنابراین تصمیم گرفتند که تغییری ایجاد کنند و رنگ‌بندی بومی برای دریافت بهتر واقعیت‌های این بیماری ارائه کنند.

بهزاد رضایی، رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان  در این باره چنین می‌گوید: حوزه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان سه شهرستان لارستان، خنج و اوز را دربرمی‌گیرد که به لحاظ وسعت از 7 استان کشور بزرگتر است و پراکندگی روستاها و بخش‌ها نیز بطور جدی نمایان است.

 

 

به گفته وی شرایط در روستاها و بخش‌ها نیز بسیار متمایز از یکدیگر است بنابراین با توجه به این پراکندگی، نمی‌توان به درستی برای کل منطقه یک رنگ واحد برای وضعیت شهرستان درباره میزان شیوع بیماری کرونا را لحاظ کرد.

رضایی با تشریح مثالی این موضوع را بهتر توضیح می‌دهد؛ در بازه زمانی که لارستان در وضعیت آبی به سر می‌برد، برخی از روستاها و شهرها به لحاظ موارد ابتلا، بستری و گاهی حتی مرگ وضعیت بسیار بدی داشتند اما بخاطر همان اعلام رنگ آبی رعایت پروتکل‌ها و شرایط حاکم آنگونه که می‌بایست نبود.

وی که معتقد به لزوم رنگ‌بندی بومی و درون دانشگاهی است، می‌گوید: بنا بر این شرایط تصمیم گرفته شد یک رنگ‌بندی بومی نیز از مناطق مختلف لارستان با تحلیل و آنالیز دقیق از وضعیت روستاها و بخش‌ها را در داخل دانشکده داشته باشیم.

به گفته رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان پس از بررسی و تحلیل داده‌های آماری و دست یافتن به شاخص‌های لازم سرانجام این رنگ‌بندی انجام و نقشه آن تهیه شده است.

وی در خصوص رنگ‌ها خاطرنشان کرد: مراکز خدمات جامع سلامت دانشکده در نقاط مختلف حوزه تحت پوشش بر اساس میزان بروز و بستری کووید19 به چهار رنگ زرد، نارنجی، قرمز و فوق قرمز تقسیم شده‌اند.

به گفته رضایی رنگ‌بندی و نقشه مراکز خدمات جامع سلامت حوزه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان به صورت هفتگی از سوی معاونت بهداشت و روابط عمومی این دانشکده به عموم مردم اطلاع‌رسانی و قواعد مربوط به رعایت پروتکل‌ها در هر رنگ نیز اعلام می‌شود.

براساس این گزارش رنگ‌بندی شهرستان لارستان براساس نقشه زیر است.

برچسب ها: کرونا ، لار ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار