مقام‌های دولت جو بایدن می‌گویند، توافق هسته‌ای موسوم به برجام تا پیش از خروج دولت دونالد ترامپ از این توافق در مهار برنامه هسته‌ای ایران موفق عمل می‌کرد و اکنون در صورتی که ایران تعهدات هسته‌ای خود را طبق برجام به طور کامل اجرا کند، آمریکا نیز به برجام بازخواهد گشت.
کد خبر: ۹۴۳۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲ 25 February 2021
به گزارش تابناک فارس: «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، هشدار داد که صبر ایالات متحده در قبال پیشنهاد این کشور به ایران برای شرکت در مذاکرات ۱+۵ «نامحدود نیست.»
 
وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته از آمادگی واشنگتن برای حضور در مذاکرات غیر رسمی با ایران و اعضای گروه ۱+۵ خبر داد. اما ایران تاکنون به این پیشنهاد پاسخی نداده است.
 
ند پرایس در کنفرانس روزانه خبری خود و در پاسخ به این پرسش که آیا مهلتی برای این پیشنهاد آمریکا وجود دارد، مدعی شد: اقدام ایران در فاصله گرفتن از تعهدات هسته‌ایش در چارچوب توافق موسوم به برجام، این موضوع را به «چالشی اضطراری» بدل کرده است.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اضافه کرد: صبر ما نامحدود نیست، اما اعتقاد داریم همانطور که موضع رئیس جمهوری در این باره روشن و صریح است. دیپلماسی موثرترین راه برای حصول اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح اتمی است.
 
ند پرایس در همین زمینه روز گذشته گفته بود، ما یک پیشنهاد کلی روی میز قرار دادیم که اگر ایران به تعهدات برجامی خود بازگردد ما نیز حاضریم با توجه به نکاتی که اشاره کردیم به این توافق بازگردیم.
 
وی اضافه کرده بود، ما یک پیشنهاد خاص نیز روی میز قرار دادیم و آن این است که ایالات متحده حاضر است با ایرانی‌ها در چارچوب توافق ۱+۵ تعامل و دیدار کند.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرده بود، به جای موضع‌گیری از این تریبون، تکرار می‌کنم که این پیشنهاد روی میز است.
 
ند پرایس گفته بود، ما امیدواریم ایرانی‌ها مایل باشند که در آنجا حضور داشته باشند. چرا که اعتقاد داریم در چارچوب ۱+۵ می‌توانیم با یکدیگر درباره این مسائل و پرسش‌های دشوار به پیشرفت دست‌یابیم.
 
مقام‌های جمهوری اسلامی ایران طی هفته‌های اخیر در مقابل اعلام کرده‌اند که آمریکا باید پیش از بازگشت به برجام یا همزمان با بازگشت به برجام، اقدام به لغو تحریم‌ها کند و پس از آن ایران شروع به بازگشت به تعهدات خود می‌کند.
برچسب ها: امریکا ، برجام ، ایران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار