وزارت دفاع آمریکا بامداد جمعه اعلام کرد ارتش این کشور به دستور «جو بایدن» مواضع متعلق به گروه‌های مقاومت را در شرق سوریه بمباران کرده است. 
کد خبر: ۹۴۳۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶ 26 February 2021
به گزارش تابناک فارس: پیش از تأیید این خبر توسط پنتاگون ابتدا خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام مطلع مدعی شد آمریکا به مواضعی که گفته می‌شود متعلق به نیروهای هم‌پیمان با ایران در سوریه بوده‌اند حمله کرده است.
 
این مقام‌ها که خواسته‌اند نامشان فاش نشود گفته‌اند مجوز این حمله را «جو بایدن»،  رئیس‌جمهور آمریکا صادر کرده است. یک مقام آمریکایی گفت این حمله در واکنش به حملات اخیر به مواضع آمریکا در عراق صورت گرفته است.
 
منابع خبری دیگر از جمله «سی‌بی‌اس‌»، «صدای آمریکا» و رسانه‌های دیگر هم وقوع چنین حمله‌ای را تأیید کردند در گزارش‌های اولیه از این حادثه، درباره تعداد حمله یا حملات انجام‌شده اختلافاتی وجود داشت.  برخی منابع به حمله هواپیمایی آمریکایی به یک موضع و برخی دیگر به چند موضع اشاره کرده‌اند.
 
شبکه خبری «ای‌بی‌سی» مدعی شد ایالات متحده به تلافی حمله راکتی انجام‌شده در اربیل که به زخمی شدن چند آمریکایی منجر شد یک حمله هوایی در شرق سوریه در نزدیکی مرز عراق انجام داد. 
 
روزنامه وال‌استریت‌ژورنال هم گزارش داده ساختمانی که مورد هدف قرار گرفته مورد استفاده گروهی بوده که اقدام به انجام حملاتی علیه نیروهای آمریکایی در منطقه کرده است.
 
بعد از این گزارش‌ها وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش آمریکا به دستور جو بایدن مواضعی را در شرق سوریه بمباران کرده است.
برچسب ها: امریکا ، بایدن ، بمباران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار