امام جمعه اصفهان
آیت الله طباطبایی گفت: دولتها باید با اصلاحات اساسی و ریشه‌ای، برای حل مشکلات کشور تلاش و پیگیری کنند.
کد خبر: ۹۴۳۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶ 26 February 2021

نماینده ولی فقیه در استان در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت برطرف شدن مشکلات کشور به صورت اساسی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مسئله مبارزه با قاچاق کالا تأکید داشتند؛ برای اجرایی شدن این موضوع، نیاز است با اصلاح و تغییر ساختار نیروها در اداره گمرک، از ضایع شدن حق مردم و دولت جلوگیری کرد. 

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد با انتقاد از اینکه مسئولان هنوز نتوانسته‌اند مسئله قاچاق کالا را ساماندهی کنند افزود: سود فراوانی که برای قاچاق جنس وجود دارد و یا کسی که قاچاق را خریداری می‌کند باعث می شود آنان حاضر هستند که خطر کنند.

امام جمعه اصفهان گفت: برخی از موضوعات همچون خصوصی شدن بانک‌ها و یا پالایشگاه‌ها کار اشتباهی بود که اجرا شده و باید اصلاح شود تا دولت با استفاده از منابع مالی بتواند با ارائه تسهیلات کم بهره، از تولیدکنندگان حمایت کند.

وی گفت: تولیدکنندگان به نوعی کارگران بدون مزد دولت هستند و تولیدکنندگان ایرانی با انگیزه بالا و با تحمل سختی‌ها در حال تولید کالای ایرانی هستند، آنها با ایجاد شغل، به دولت کمک می‌کنند و اگر چند سال از پرداخت مالیات معاف شوند، جان می‌گیرند و پس از این مدت، با پرداخت مالیات به دولت کمک می‌کنند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: دولت باید سرمایه‌های سرگردان را به سمت تولید هدایت کند تا مانع از این شود که هر از گاهی این سرمایه ها در یک سو حرکت کرده و یک روز در بورس، گاهی در زمین و املاک و گاهی در بانک‌ها سرگردان است.  

رئیس دفتر رئیس جمهور هم در این دیدار با بیان اینکه بدنه دولت‌ها از کاهش تصدی‌گری دولت، استقبال نمی‌کند افزود: برخی مدیران فکر می‌کنند اقتدارشان به صدور مجوز و امضا کردن است درحالیکه تجربه دنیا اینست که اقتدار دولت شامل سیاست‌گذاری، نظارت و هدایت است.

محمود واعظی به اهمیت مسئله آب برای استان اصفهان هم اشاره کرد و گفت: مشکلات زیست‌ محیطیِ طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان اصفهان برطرف شده و قرار است آغاز این طرح اعلام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار