آیت‌الله دژکام با تاکید براینکه طبقه روحانیت در ایران اسلامی، بیشترین درک را نسبت به وضعیت مردم دارند و دسترسی آنان نسبت به امکانات مانند اکثریت مردم است، تاکید کرد که امروز به مصرف کنندگان ظلم میشود و این موضوع لزوم پیگیری دقیقتر از سوی ناظران و دستگاه‌های مسئول را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۴۳۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 27 February 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با بیان اینکه کفار هم دارای تمدن‌های بزرگی بوده‌اند، گفت: در تقسیم حکومت‌های دنیا، یکی دارالکفر یکی دارالاسلام است و چیز دیگری نداریم، حتی یزید و معاویه هم با شعار اسلام آمدند؛ زیرا نمی‌شود چیز دیگری را مبنا قرار داد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در دارالاسلام باید احکام اسلامی پیاده شود، در بیان دلیل اینکه منافقان نمی‌توانند حکومت و تمدنی داشته باشند، گفت: منافقین شعار اسلامی می‌دهند اما احکام اسلامی را پیاده نمی‌کنند، اگر امروز هم مشکل داریم، به دلیل آنست که عده ای نمی‌خواهند حکم خدا پیاده شود.

او با بیان اینکه ظرافت کار و تمام تلاش مومن در این جامعه اسلامی اینست که مجال را برای آنان که به اخلاق دینی باور ندارند، تنگ کند، به انتخابات سال آینده اشاره و اضافه کرد: در انتخابات هر کس با شعاری می آید، اولین دغدغه مومن این باشد که مجال نشستن بر مستند به کسی که قلبا حکم خدا را قبول ندارد، ندهد.

امام جمعه شیراز با تاکید براینکه برای مومن رای دادن یک کار دنیوی نیست بلکه کاملا اخروی است، گفت: گاهی رای ما منجر به انتخاب یک انسان مومن مانند شهید رجایی می‌شود، کسی که جهت گیری و کارش خدایی بود و برای اجرای دستور خدا قدم برداشت. زمان دیگری کسی انتخاب می‌شود که بعد مجبور به عزلش می‌شویم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه چهل سال تجربه در این عرصه کسب کرده‌ایم، تاکید کرد که در دارالاسلام باید همه جا و در همه ابعاد دستور خداوند اجرا شود.

آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد که اگر بنا داریم قدرت تمدن اسلامی را به جهانیان نشان دهیم باید آدمهایی را انتخاب کرده و بر مسند بنشانیم که این جهت (اجرای حکم خداوند در خرد و کلان) را تامین کند.

آیت‌الله دژکام، در تاکید این کلام به آیات بیست و یک و بیست و دوم از سوره مبارکه بقره و اشعاری از سعدی اشاره و تاکید کرد که همه نعمت‌ها را خداوند برای انسان فراهم کرده و این درست نیست که فرمان غیر خدا برده شود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه پست مدرنها هم نیاز اصلی بشر امروز را معنویت میدانند، فطرت انسانی را یادآور شد و اضافه کرد که کسی که فرمان خداوند را نبرد، از زندگی هم لذت نخواهد برد.

آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد که حضرت امام و رهبر معظم انقلاب، فریادگر ندای فطرت بوده و هستند و اگر انسان فرمانبرداری خداوند را نداشته باشد، پاسخ فطرتش را نداده و بی انصافی کرده است لذا باید فرمانبرداری خداوند در همه ابعاد جامعه جلوه داده شود تا جامعه‌ای سالم داشته باشیم و انسان در آن از زندگی کردن لذت ببرد.

امام جمعه شیراز در خبطه دوم نماز، با تسلیت سالروز وفات عقیله بنی هاشم، بزرگ پیام رسان کربلا، حضرت زینب کبری(س) و لزوم درس گرفتن از زندگی ایشان، یکی از مناسبت‌ها را "روز امور تربیتی و تربیت اسلامی" اعلام و تاکید کرد که این همان هدف اصلی نظام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در فارس، تربیت انسان صالح در جهان را اصلی‌ترین هدف تشکیل حکومت اسلامی و تمدن اسلامی برشمرد و گفت: با تقوا بودن هدف اصلی مورد نظر خداوند و قرآن محسوب می‌شود، تقوا زمینه سازی برای رسیدن به سایر اهداف نیست.

او "روز امور تربیتی و تربیت اسلامی" را از اولین تلاش‌های دولت حزب‌اللهی شهیدان رجایی و باهنر بود، گفت: همه اقدامات و تلاش‌های انجام شده خوب است اما آنها مقدمه‌ای برای تربیت انسان صالح محسوب می‌شود. در غیراینصورت به هدف اصلی نرسیده‌ایم.

امام جمعه شیراز تاکید کرد که آموزش و پرورش، بسیج، روحانیت، اولیا و مربیان و همه افراد جامعه در این ارتباط وظیفه دارند.

او با اشاره به نامگذاری روز ۹ اسفند به نام "روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان"، تاکید کرد که مدیران در یک نظام اسلامی باید حال مردم را به خوبی درک کنند.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد که یکی از نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی آنست که عده قابل توجهی از مسئولان، همان گرفتاری‌های مردم را دارند و دشواری‌هایی که مردم را درک می‌کنند، گفت: شرط همایت از حقوق مصرف کنند آنست که مدیران و ذی نفوذان، تفاوتی با مردم در دسترسی به امکانات و نیازها نداشته باشند.

آیت‌الله دژکام با تاکید براینکه طبقه روحانیت در ایران اسلامی، بیشترین درک را نسبت به وضعیت مردم دارند و دسترسی آنان نسبت به امکانات مانند اکثریت مردم است، تاکید کرد که امروز به مصرف کنندگان ظلم میشود و این موضوع لزوم پیگیری دقیقتر از سوی ناظران و دستگاه‌های مسئول را نشان می‌دهد.

امام جمعه شیراز با در پیش بودن سالروز تاسیس کمیته امداد، صدور فرمان تشکیل این نهاد حمایتی در کمتر از یکماه بعد پیروزی انقلاب در سال ۵۷ را نشاندهنده توجه ویژه حضرت امام(ره) به رعایت عدالت و توجه به مستضعفان دانست.

آیت‌الله دژکام در بخشی از نماز جمعه ۸ اسفند شیراز، بر لزوم توسعه بانک‌های قرض‌الحسنه نیز تاکید و این اقدام را در راستای حمایت از اقشار ضعیف جامعه ارزیابی کرد.

 



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار