امام جمعه کامفیروز گفت : جز چند قلم خوراکی ساده چه چیزی بر سر سفره های مردم باقی مانده که گرانی می خواهد آن را هم از سفره مردم سلب کند؟!
کد خبر: ۹۴۳۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 27 February 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام تقی زاده ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن وفات ام‌المصائب حضرت زینب کبری (سلام الله)، به تورم افسار گسیخته‌ی بازار اشاره و اظهار داشت: تورمی که چند سال است افسارش رها شده و به هر سو که بخواهد میتازد، اکنون مواد غذایی را نشانه رفته و تورم نقطه به نقطه به ۵۰ درصد رسیده است.

وی افزود: جز چند قلم خوراکی ساده چه چیزی بر سر سفره های مردم باقی مانده که گرانی می خواهد آن را هم از سفره مردم سلب کند؟!

امام جمعه کامفیروز گفت: عدم هماهنگی بین وزارت صمت، جهاد کشاورزی و از بین رفتن اعتماد مردم به متولیان تنظیم بازار، عللی است که باعث تشدید این تورم شده است و این بی‌اعتمادی به حدی است که کوچک‌ترین خبرها از گرانی و کمبود هر کالایی، موجب هجوم مردم برای خرید آن به‌منظور ذخیره‌سازی می‌شود که خود بر کمبود بیشتر آن کالا مؤثر است.

حجت الاسلام تقی زاده اظهار داشت: اکنون باید فراتر از وعده‌های کلی و اقدامات مقطعی قبلی به فکر اصلاح ساختار تنظیم بازار بود و در چنین شرایطی باید یک سازوکار نظارتی هوشمند و قوی برای اطمینان از رساندن کالا با نرخ ترجیحی از مبدأ به دست مصرف‌کننده طراحی شود وگرنه در چنین بازاری که با بی‌اعتمادی مصرف‌کننده به متولیان آن مدیریت می‌شود، تنظیم بازار کاری سخت و بس دشوار خواهد بود.

وی تاکید کرد: انتظار همگانی از دستگاه‌های ذیربط این است که در شرایط کرونایی موجود که بازارچه‌های فروش بهاره و نمایشگاه‌های بهاره تعطیل گردیده است، برای دسترسی آسان‌تر و خرید ارزان‌تر کالاهای مورد نیاز در این روزهای پایان سال تدابیر بهتری را بیندیشند و اقدام کنند.

امام جمعه کامفیروز در ادامه راجع به اهمیت انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری چنین بیان داشت: کمتر از ۴ ماه تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، اگر خواهان تغییر و بهبود اوضاع کشور هستیم و اگر در پی اصلاح امور نابسامان اقصادی کشور می‌گردیم باید از هم اکنون مهیای انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری باشیم تا با برگزیدن فردی توانمند و شایسته، کشور را از وضعیت کنونی نجات دهیم.

تقی زاده گفت: هر انتخاباتی برای ملت ما و فضای عمومی کشور مثل نسیمی است که فضا را تغییر می دهد و معطر می کند، هوای تازه ای در فضای کشور به وجود می آورد، امیدهای تازه ای در دلها برمی‌انگیزد.

وی خاطرنشان کرد: صحنه انتخابات به خصوص انتخابات ریاست جمهوری، یکی از جدی ترین، پرشور ترین و پرجاذبه ترین صحنه های مشارکت عمومی مردم است پس مراقب باشید تا با انتخاب اصلح، از آینده‌ی خود و کشور صیانت نمایید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار