دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، گفت: باتوجه به اینکه امسال هم به مانند سال گذشته بنا به دستورالعمل ستاد مقابله با بیماری کرونا، انجام سفر‌های نوروزی با محدودیت‌هایی روبرو خواهد بود، برای همین باید هم اکنون اقدامات پیشگیرانه لازم در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۹۴۴۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷ 27 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه شهرام کرمی بااشاره به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروز، یکی از معضلات پیش روی حوزه گردشگری در این ایام را وجود خانه مسافر‌های غیرمجاز اعلام کرد و گفت: علیرغم اینکه اماکن اقامتی دارای مجوز استان در نوروز سال گذشته همکاری بسیار خوبی با ستاد مقابله با کرونا داشتند، اما فعالیت اماکن غیرمجاز همچون خانه مسافر‌ها مشکلاتی را بوجود آورد.

دادستان کرمانشاه افزود: از آنجایی که هیچ نظارتی روی خانه مسافر‌های غیرمجاز نیست و بهداشت عمومی در آن‌ها به خوبی رعایت نمی‌شود، می‌توانند در گسترش بیشتر بیماری کرونا نقش داشته باشند.

وی اضافه کرد: در این راستا، اداره کل میراث فرهنگی استان با همکاری پلیس نظارت بر اماکن و اجرائیات شهرداری باید نسبت به شناسایی و پلمپ این واحد‌های غیرمجاز اهتمام بیشتری در این ایام داشته باشد.

کرمی افزود: طبق گزارشاتی که تاکنون از فعالیت خانه مسافر‌های غیرمجاز در استان صورت گرفته، تعداد زیادی از این واحد‌ها در منطقه تاق بستان هستند که باید برخورد جدی لازم با آن‌ها انجام گیرد.

وی با تاکید براینکه میراث فرهنگی استان باید برنامه‌ای برای معرفی خانه مسافر‌های مجاز به مسافرینی که به ضرورت سفر می‌کنند داشته باشد، عنوان کرد: به عنوان یک راهکار شهرداری می‌تواند در ایام پیک سفر مکانی را در اختیار میراث فرهنگی قرار دهد تا نسبت به راهنمایی مسافرین به سمت خانه مسافر‌های مجاز اقدام کند.

دادستان کرمانشاه در خاتمه متذکر شد: از هم اکنون همه دستگاه‌های ذیربط برای مقابله با تشدید شیوع بیماری کرونا در ایام پیش رو تلاش لازم را داشته باشند تا زحمات و مجاهدت‌های مدافعان جبهه سلامت استان با کم کاری‌ها و بی توجهی‌ها به هدر نرود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار