مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با ورود چند سامانه بارشی به استان در هفته جاری، پیش‌بینی می‌شود بارش برف و باران بسیاری از مناطق استان را فرا گیرد.
کد خبر: ۹۴۴۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷ 27 February 2021

مهران چراغپور روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای روز شنبه برای مناطق جنوبی و غربی استان وقوع بارش‌ پیش‌بینی می‌شود و مناطقی از اردل و لردگان را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: پس از آن در روز دوشنبه برای برخی ساعات بارش ملایم برف و باران را برای بسیاری از مناطق استان خواهیم داشت که اگرچه از شدت بالایی برخوردار نیست اما شرایط جوی استان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

چراغپور همچنین از ورود یک سامانه بارشی به استان در روز پنجشنبه خبر داد و گفت: این سامانه نیز با خود برف و باران به همراه خواهد داشت و بارندگی‌های حاصل از آن تا حدی کسری بارش‌های استان را جبران می‌کند.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در ادامه میانگین بارش‌های سال آبی جاری را ۲۹۱ میلیمتر اعلام کرد و افزود: این بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش و در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۲۴ درصد کاهش دارد.

چراغپور همچنین ارتفاع فعلی برف در ایستگاه کوهرنگ را ۲۴ سانتی‌متر اعلام و تصریح کرد: این در حالی است که ارتفاع برف در ایستگاه کوهرنگ در همین زمان در سال گذشته یک متر بوده است.

وی با اشاره به کاهش محسوس دما در صبح روز شنبه نسبت به خطر سرمازدگی باغات هشدار داد و افزود: در برخی مناطق استان نیز وجود مه صبحگاهی منجر به کاهش دید افقی شده است.

به گزارش ایرنا، بنا بر اعلام اداره‌کل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری، احتمال سرمازدگی بخشی از باغات استان طی روزهای اخیر وجود دارد اما هنوز آمار مشخصی در این خصوص ارائه نشده است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار