مدیرکل زندان‌های استان فارس گفت: نزدیک به ٧۵٠ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان فارس حضور دارند.
کد خبر: ۹۴۴۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳ 27 February 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: اسحاق ابراهیمی بیان کرد: با توجه به پایشی که از سطح زندان‌های استان فارس صورت گرفته است می‌توان گفت که نزدیک به ۷۵۰ نفر زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان فارس نگهداری می‌شوند که مجموع بدهی این زندانیان بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که خیرین استان فارس همواره در راستای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد تلاش‌های مستمر را داشتند و طی سال جاری نیز توانسته‌اند بیش از هزار زندانی جرایم غیرعمد و یا عمدی که مدت زمان جرایم قانونی آنها به پایان یافته است را آزاد کنند.

ابراهیمی تاکید کرد: یکی از برنامه‌هایی که قوه قضائیه در راستای کاهش میزان مطالبات زندانیان جرایم غیر عمد دارد نیز برگزاری جلسات صلح و سازش با حضور منادیان صلح و سازش بود که این جلسات موجب شد شاکیان از حق قانونی خود گذشت کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به رویدادهایی که در حوزه زندانیان جرایم غیرعمد روی داده است می‌توان گفت که شکایت بزرگترین خیرین هستند زیرا طی سال ۹۸ بالغ بر ۷۰ درصد مطالبات شکات توسط خودشان بخشیده شد و تنها ۳۰ درصد توسط خیرین جمع آوری و زندانیان زندانیان جرایم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شدند.

ابراهیمی تاکید کرد: خیرین بسیار زیادی در سطح استان فارس فعالیت می‌کنند که این افراد هیچ گاه علاقه مند نبوده اسم‌شان در جایی مطرح شود و این افراد به صورت نامحسوس در حال کمک به زندانیان جرایم غیر عمد استان هستند.

او یادآور شد: در کنار مردم عادی می‌توان گفت که گروه‌های جهادی و گروه‌های مختلف مردمی نیز در کار خیر آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد حضور مستمری داشته‌اند و توانست نسبت به آزادی برخی از این زندانیان جرایم غیرعمد اقدامات مناسبی را انجام دهند این در حالی است که هنوز هم افرادی در زندان‌های استان هستند که باید برای آزادی آنان از طریق خیرین اقدام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار