روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان فارس، در واکنش به انتشار تصاویری خشونت‌آمیز و غیرانسانی با یک قلاده شیر منصوب به باغ وحش شیراز، اعلام کرد که این اداره کل خواستار توضیح مدیر مجموعه باغ وحش شیراز شده است.
کد خبر: ۹۴۴۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲ 27 February 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان فارس با ارسال گزارشی به رسانه‌ها اعلام کرد که در مورد علت ظاهر خون‌آلود شیر مورد اشاره، مسئولان باغ وحش شیراز مدعی شده‌اند که علت ناشی از گازگرفتگی بخشی از فنس‌ها بوده است؛ اما موضوع توسط کارشناسان در دست بررسی است.

براساس اعلام این روابط عمومی، در صورت اثبات هرگونه بد رفتاری با حیوانات، موضوع از طریق مراجع قضایی تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

روابط عمومی محیط زیست فارس همچنین با استناد به گزارش مدیریت باغ وحش شیراز اعلام کرده است که کارگر متخلف مدت ها پیش از آن مجموعه اخراج شده است.

براساس اعلام روابط عمومی حفاظت محیط زیست فارس، در خصوص نظارت دقیق‌تر و آموزش کارکنان به مدیریت باغ وحش شیراز اخطار داده و آن مدیریت مکلف شده که در خصوص نحوه رفتار، غذارسانی و مراقبت از حیوانات نگهداری شده در باغ وحش، کارکنان خود را آموزش داده و توجیه کند.

روابط عمومی محیط زیست فارس در این گزارش، ضمن تاکید بر ممنوعیت هرگونه بدرفتاری با حیوانات و حیوان‌آزاری در هر مکان و زمانی، خصوصا اماکن شناسنامه‌دار نظیر باغ وحش‌ها، اعلام کرده است که ضمن استناد به دستورالعمل مربوطه همواره برعملکرد باغ وحش‌ها نظارت و سعی داشته تا فضای موجود را به استانداردها نزدیک کند.

این روابط عمومی توضیح داده است که؛ به رغم شرایط کرونا، تعطیلی دوره‌ای باغ وحش‌ها و فشار اقتصادی ناشی از کاهش قابل ملاحظه درآمدهای این مرکز، باغ وحش شیراز اقداماتی نظیر نصب دوربین های مدار بسته و اصلاح تعدادی از قفس ها را در امسال اجرا کرده و فضای نگهداری و محوطه مجموعه نسبت به یک دهه گذشته تغییرات مثبتی داشته است، اگرچه هنوز تا رسیدن به شرایط ایده‌آل فاصله زیادی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار