شیراز فرماندار شیراز از برگزاری تمام الکترونیکی شورای شهر در شهرستان شیراز خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹ 27 February 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: محمدرضا امیری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران گفت: طبق پیش بینی‌های انجام شده برای انتخابات شورای شهر شیراز یک هزار و ۲۰۰ نفر ثبت نام خواهند کرد.

وی با اشاره به افزایش شعب اخذ رأی در شهرستان شیراز یادآور شد: در انتخابات گذشته ۵۵۳ شعبه اخذ رأی در سطح شهرستان شیراز وجود داشت، برای انتخابات سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی افزایش تعداد شعب تا ۷۲۴ شعبه، انجام شده است اما نهایی شدن این تعداد شعبه اخذ رأی، نیاز به تأیید هیئت اجرایی دارد.

او با بیان اینکه در این دوره از انتخابات شوراها، روند صفر تا صد انتخابات در کلانشهرها، الکترونیکی خواهد بود، گفت: با توجه به اینکه انتخابات الکترونیکی زمان بیشتری را از رأی دهنده خواهد گرفت، برای جلوگیری از ازدحام، پیشنهاد افزایش ۳۰ درصدی تعداد شعب اخذ رأی مطرح شده است.

امیری با اشاره به اینکه از ماه‌ها قبل، بسترسازی برای برگزاری انتخابات سال ۱۴۰۰ در فرمانداری شیراز مد نظر بوده است، گفت: در انتخابات این دوره، علاوه بر ۴ مؤلفه سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت، موضوع ایمنی یا سلامت جسمی نیز به دلیل شرایط شیوع بیماری کرونا، مد نظر قرار دارد.

فرماندار شیراز همچنین گفت: در سطح شهرستان شیراز، ۱۳۰ روستا و ۴ شهر، شرایط برگزاری انتخابات شوراها را دارند و تعداد اعضای شوراها در شیراز ۱۳ نفر، در شهر جدید صدرا ۷ نفر و در خان زنیان و داریون هرکدام ۵ نفر تعیین شده است.

او همچنین گفت: از بین ۱۳۰ روستای شهرستان شیراز که انتخابات در آنها برگزار می‌شود، ۲۸ روستا ۵ عضو شورا و ۱۰۲ روستا ۳ عضو شورا باید توسط مردم انتخاب شوند؛ علاوه بر این، انتخابات در ۸ تیره عشایری نیز برگزار می‌شود.

فرماندار شیراز با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری، سیاسی‌ترین و انتخابات شوراها، گسترده‌ترین انتخابات در ایران محسوب می‌شود، گفت: براساس قانون انتخابات در تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شهرها باید برگزار شود و این موضوع گستردگی و حساسیت بسیار بالای کار را نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار