سرپرست شبکه بهداشت درمان و آموزش پزشکی شهرستان مرودشت گفت: با مشخص شدن نتایج تست‌های مشکوک، نخستین بیمار مبتلا به ویروس کرونای جهش یافته موسوم به انگلیسی در این شهرستان شناسایی شد.
کد خبر: ۹۴۴۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 28 February 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: دکتر روح‌الله کریمی، اظهار داشت: در حال حاضر این فرد و خانواده او به صورت ویژه تحت مراقبت کارشناسان بهداشت این شبکه قرار دارند.

وی، با تاکید بر اینکه اهالی این شهرستان از هر گونه مسافرت به استان‌های جنوبی و شمالی کشور پرهیز کنند گفت: فرد شناسایی شده به این بیماری در مرودشت، شاغل در یکی از شهرهای استان خوزستان بوده و بتازگی وارد مرودشت شده و در حال حاضر تحت مراقبت و قرنطینه خانگی است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت، با تاکید بر اینکه کرونای انگلیسی، گروه سنی کودکان و نوجوانان را نیز درگیر می‌کند، افزود: با توجه به سرعت نگران کننده سرایت این ویروس و بروز علایم آن ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت در فرد، از والدین درخواست می‌کنیم که مراقبت بیشتری از این گروه سنی داشته باشند و بر نحوه استفاده از ماسک و شست و شوی مرتب دست‌ها در خانواده تاکید کنند.

کریمی ادامه داد: از شهروندان نیز تقاضا داریم که دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله فییزیکی را با جدیت رعایت و از حضور در تجمع‌ها، آیین‌ها و دورهمی‌ها جدا بپرهیزند.

شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

بنا به اظهار سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (نهم اسفندماه ۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیص، هفت هزار و ۹۷۵بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۴۱۸ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۲۳ هزار و ۱۵۹ نفر رسید.

به گفته سیماسادات لاری، تاکنون یک میلیون و ۶۲۳ هزار و ۱۵۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۱ نفر از مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۵۹ هزار و ۹۸۰ نفر رسیده است.

او بیان کرد: در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز شامل شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند، ۳۲ شهرستان کشور نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار