طی چند روز گذشته سری به بازار شهر زدیم تا از نزدیک تکاپوی مردم را برای خرید نظاره‌گر باشیم. ابتدا وضعیت قیمت اجناس و کالا‌ها را جویا شدیم. گرانی افسار گسیخته و آشفته بازار کالا همچنان دغدغه و نگرانی اصلی شهروندان است. مردم می‌گویند جایگاه نظارت کجاست؟ آیا دستگاه‌های متولی واقعا پیگیر هستند یا تماشاچی؟!
کد خبر: ۹۴۴۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰ 28 February 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: طی چند روز گذشته سری به بازار شهر زدیم تا از نزدیک تکاپوی مردم را برای خرید نظاره‌گر باشیم. ابتدا وضعیت قیمت اجناس و کالا‌ها را جویا شدیم. گرانی افسار گسیخته و آشفته بازار کالا همچنان دغدغه و نگرانی اصلی شهروندان است. مردم می‌گویند جایگاه نظارت کجاست؟ آیا دستگاه‌های متولی واقعا پیگیر هستند یا تماشاچی؟!

و حالا در این روز‌های کرونایی و در آستانه شب عید که وضعیت نابه سامان بازار به حال خود رها شده است هر روز باید شاهد کمیاب و یا نایاب شدن یک کالا باشیم. دیروز روغن، امروز شکر و قند و فردا کالای دیگر.

همانطور که حل مشکلات معیشتی مردم؛ دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب است و برگزاری جلسات مکرر و در خواست از سران قوا برای برای حل مشکلات اقتصادی نشان از اهمیت و دغدغه ایشان است، اما گویا سوء مدیریت برخی مدیران سبب ایجاد گرانی‌های افسار گسیخته و یا کمبود کالا شده است.

صف‌های فروش روغن، قند و شکر در روز‌های شیوع ویروس کرونا و توصیه‌های وزارت بهداشت برای فاصله‌گذاری اجتماعی در استان وجود دارد و مردم برای تامین مایحتاج روزانه بی‌توجه به سلامت خود در صف‌های فروشگاه‌ها تجمع می‌کنند.

 

هرچند مسئولان استانی مداوم از تربیون خود از تامین روغن خوراکی و تامین نیاز‌های ضروری در سطح بازار برای پایان سال خبر می‌دهند، اما کمبود کالا‌های اساسی از جمله (قند و شکر) و سرگردانی خانواده‌ها در فروشگاه چیز دیگری می‌گوید و در واقع موضوع را پیچیده‌تر کرده است.

عبدالله رزاق‌منش رئیس اتحادیه عمده‌فروشان مواد غذایی شیراز اظهار داشت: نرخ مصوب شکر دربسته هزار گرمی جهت مصرف خانوار 87000 ریال است که عموما در فروشگاه‌های بزرگ _ زنجیره ایی و سوپرمارکت‌ها عرضه میشود و فروش بالاتر تخلف است.

وی با تاکید بر اینکه شکر توسط اداره غله توزیع می‌شود و بنکداران هیچ نقشی دراین زمینه ندارند، خاطرنشان کرد: معضل فعلی قیمت‌گذاری جهت مصرف صنف و صنعت است که هرکیلو 115000 ریال درب کارخانه تعیین شده است که این نوع قیمت‌گذاری اشتباه بوده است، زیرا در آستانه شب عید و فعالیت تولیدکنندگان شیرینی خانگی برای آن‌ها صرف می‌کند شکر مخصوص خانوار را با اختلاف قیمت موجود از سطح بازار جمع کنند.

رزاق منش بیان کرد: به دلیل تعیین قیمت 115000 ریال برای مصرف صنف و صنعت قیمت قند افزایش یافت و اکنون در عمده فروشی قندفله با توجه به نوع و کیفیت هر کیلو بین 140000تا 14500 ریال عرضه می‌شود.

به گزارش تسنیم آنچه بیش از همه‌چیز نگران‌کننده خواهد بود نزدیکی به بازار شب عید و احتمالاتی است که در خصوص نوسانات این بازار پیش‌بینی می‌شود، بازاری که مسئولان وعده داده‌اند که ثبات دارد، اما شواهد چیز دیگری را نشان می‌دهد.

برچسب ها: کالا ، گرانی ، مسئولین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار