امسال ۵۰ واحد تولیدی و ۲۸ معدن غیر فعال در استان فارس به چرخه تولید برگشته است.
کد خبر: ۹۴۴۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸ 28 February 2021

تابناک فارس به نقل از دا و سیما: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت:در سال جهش تولید با هدف تثبیت اشتغال و رونق بخشی به اقتصاد مقاومتی اقدامات مهم و موثری در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس صورت پذیرفته است.
ایزدی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۴۴ جلسه کارگروه با ۵۲۹ مصوبه برای ۳۹۷ بنگاه تولیدی صنعتی، معدنی و کشاورزی و خدماتی در خصوص مسائلی نظیر تامین اجتماعی، بانکی، مالیاتی و گمرکی برگزار گردیده که تاکنون ۲۶۴ مصوبه اجرائی گردیده که مشکلات ۱۸۵ بنگاه اقتصادی مرتفع گردیده است.
ایزدی تصریح کرد: پیرامون بهره مندی از تسهیلات رونق تولید و بند الف تبصره ۱۸با توجه به برگزاری ۲۱ جلسه کمیته کارشناسی کارشناسی ۶۰۷ واحد صنعتی و معدنی با مبلغ ۳۰۹۲۲ میلیارد ریال مورد تصویب اولیه قرار گرفت، سپس جهت مصوبه نهایی به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ارجاع و مورد تصویب قرار گرفت وپس از آن به بانک‌های عامل معرفی گردید.
وی در خصوص رهاورد این مصوبات در راستای دریافت تسهیلات مورد نظر برای تولید کنندگان و صاحبان صنایع گفت: ۱۰۳ واحد صنعتی در سال ۹۹ موفق به اخذ تسهیلات به میزان ۵۳۵۶ میلیارد ریال شده اند (تعداد ۴۳ واحد با مبلغ ۷۲۹ میلیارد ریال از محل رونق تولید و تعداد ۶۰ واحد از محل بند الف تبصره ۱۸ به میزان ۴ هزارو ۶۲۷ میلیارد ریال موفق به اخذ تسهیلات شده اند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس همچنین یاد آور شد: امسال شاهد افتتاح واحد‌های مهم تولیدی مهم و اثرگذاری در پهنه استان در قالب ویدئو کنفرانس با حضور ریاست جمهوری در استان بوده ایم که از جمله افتتاح آلومینیم جنوب با ۱۸۶۰۰میلیارد تومان و اشتغال بالغ بر ۱۰۰۰ نفر مستقیم در شهرستان لامرد، تکمیل زنجیره فولاد در قالب طرح آهن اسفنجی و گندله سازی مجتمع فولاد پاسارگاد در شهرستان کوار با ۵۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۶۷۰ نفر، کربنات سدیم کاوه فیروز آباد با ۳۲۰ هزارتن و سرمایه گذاری ۲۱۰۰ میلیارد تومان و ۱۲۶۰ نفر اشتغال و واحد‌های نظیر شرکت شایان دیزل (تولید کامیون کشنده) آرای سان رونیکا در زمینه آرایشی و بهداشتی به بهره برداری رسیده است.
ایزدی بیان داشت: همچنین شرکت پالایش سپهر پارسیان در شهرستان مهربا سرمایه گذاری بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۴۵۰ نفر که در آستانه افتتاح به شکل ویدئو کنفرانس با حضور ریاست جمهوری هستیم.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس افزود: همچنین مراحل پایانی کارخانه کاغذ زاگرس در شهرستان زرقان و کاشی صدف سرام استقلال آباده با سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۹۰۰ نفر هستیم که طی ماه‌های آینده شاهد بهره برداری و افتتاح آن‌ها خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار