مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان از کسب نخستین گواهی کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی از سازمان ملی استاندارد توسط یکی از بانوان تولیدکننده انار این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳ 28 February 2021

دریافت اولین پروانه نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی توسط بانوی باغدار آردانی

 

به گزارش تابناک سمنان امیرحسین شاه‌حسینی 11 اسفندماه اظهار کرد: این مهم با کمک و راهنمایی کارشناسان واحد ترویج مدیرت جهاد کشاورزی شهرستان آرادان انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصول گواهی‌شده و استاندارد با تأکید بر توان‌افزایی جوامع محلی گفت: برای نخستین بار در حوزه زنان روستایی «سپیده عسگری» باغدار انار روستای کند قلی خان در شهرستان آرادان موفق به دریافت پروانه کاربرد ایشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان افزود: در این باغ نکات فنی از جمله مدیریت تلفیقی آفات و بیماری‌ها (استفاده از تله‌های فرمونی و نوری دستگاه‌های پرچم‌زدای انار)، کاهش مصرف نهادهای شیمیایی و افزایش مصرف مواد آلی و زیستی را مطابق با دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی اداره کل استاندارد و با نظارت کارشناسان زنان روستایی و مدیر کنترل کیفی رعایت شده است.

شاه‌حسینی با اشاره به اینکه در تولید محصول سالم حد مجاز کود و سموم کشاورزی استفاده می‌شود؛ اضافه کرد: این طرح با رویکرد آموزش و ترویج تولید و مصرف محصولات کشاورزی استاندارد و گواهی‌شده با محوریت اجرایی دستورالعمل حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی جلوگیری از سوءمصرف سموم شیمیایی و مدیریت منابع آب‌وخاک انجام شد.

وی گفت: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد مجاز به منظور افزایش کیفیت و سلامت محصول انار صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آرادان با بیان اینکه زنان روستایی در توسعه بخش کشاورزی نقش کلیدی دارند؛ تصریح کرد: زمینه ترویج فرهنگ تولید محصول استاندارد و گواهی‌شده و اجرای عملیات خوب کشاورزی برای زنان روستایی و عشایری فراهم‌شده است و مهم‌ترین بخش برنامه توانمندسازی برنامه بانوان روستایی در ایجاد سایت‌های محصول سالم با حد مجاز آلاینده‌ها است.

شاه‌حسینی گفت: با تداوم اجرای چنین طرح‌هایی زمینه ترویج تولید و مصرف محصولات استاندارد بیشتر فراهم‌شده و تولیدکنندگان با آموزش‌های لازم می‌توانند گام‌های بیشتری در زمینه تولید محصول استاندارد برداشته و کمک شایانی در حوزه امنیت غذایی داشته باشند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار