مدیرکل هواشناسی فارس با اشاره به ایجاد شرایط حاد ناشی از خشکسالی در مناطق جنوبی استان در بازه زمانی مهر تا پایان بهمن ماه، عنوان کرد: این مهم موجب از بین رفتن ۱۰۰ درصدی ۵۰ هزار هکتار از مزارع جو و گندم دیم در مناطقی مانند لار، لامرد، مهر، خنج، اوز، گراش، زرین دشت و فراشبند شده است.
کد خبر: ۹۴۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸ 28 February 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا:مهرداد قطره‌سامانی با اشاره به نقشه پهنه بندی خشکسالی شاخص SPEI از ابتدای مهر تا پایان بهمن ماه ۱۳۹۹ در فارس، بیان کرد: بررسی‌های انجام شده از این نقشه حاکی از آن است که اکثر مناطق استان طی ۵ ماه گذشته سال زراعی جاری با خشکسالی خفیف تا بسیار شدید مواجه بوده است.

او افزود: به جز نقاطی از استان از جمله مناطق شمالغربی و شمالی که رنگ سفید تا سبز یعنی بارش نرمال تا کمی بیش از نرمال داشته‌اند، مابقی نقاط فارس در وضعیت رنگ‌های قهوه‌ای، قرمز و قهوه‌ای سیر قرار دارند و حاکمیت این وضعیت به معنای خشکسالی است.

مدیرکل هواشناسی فارس همچنین میانگین بارش استان در سال زراعی جاری را ۱۳۵ میلیمتر اعلام کرد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته که ۲۸۳ میلی‌متر بوده از کاهش ۵۲ درصدی و نسبت به بارش بلند مدت یا نرمال که ۲۰۴ میلی‌متر است نیز شاهد کاهش ۳۴ درصدی در بارش‌ها بوده‌ایم.

برچسب ها: خشکسالی ، مزارع ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار