نماینده فسا با بیان اینکه دولت باید نیازهای مردم را در آستانه عید نوروز تامین کند، اضافه کرد: براساس گزارش‌های رسیده روغن از طریق تولید داخلی و واردات به میزان کافی در کشور موجود است اما از آنجا که شبکه تولید نابسامان است کالا به دست مردم نمی‌رسد به گونه‌ای که در برخی سوپرمارکت‌ها مطرح می‌شود که روغن در صورتی فروخته خواهد شد که مشتری کالای دیگری مانند خرما یا رب نیز خریداری کند.
کد خبر: ۹۴۴۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰ 28 February 2021
به گزارش تابناک فارس: حجت اله فیروزی با انتقاد از کمبود روغن و مرغ در بازار، گفت:  تنظیم و مدیریت بازار و تامین نیازهای ضروری مردم وظیفه دولت است اما متاسفانه طی ماه‌های گذشته مشکل کمبود کالاهایی مانند روغن در سطح کشور و مرغ در برخی شهرها موجب نگرانی مردم شده است.
 
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: بخشی از مشکل کمبود یا نبود روغن و مرغ ناشی از سیاست‌‌گذاری نادرست دولت در زمینه تامین و توزیع کالا است و بخش دیگر از سیاست‌های کلی حاکم بر این حوزه‌ها نشات می‌گیرد؛ به طور مثال تأمین نشدن نهاده‌های دامی در دوره‌ای موجب گلایه‌مندی تولیدکنندگان، گرانی و نابسامانی بازار شده است.
 
این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: بسیاری از افراد به اسم توزیع کننده کالا را از دولت دریافت می‌کنند اما به دلیل نبود ساز و کار موثر و مناسب آن را به درستی در شبکه، توزیع نمی‌کنند که این امر موجب کمبود کالاهایی مانند روغن و... می‌شود.
 
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به ورود کمیسیون متبوعش به موضوع کمبود روغن و مرغ در کشور، تصریح کرد: وزارتخانه‌های متولی مانند جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت باید با برنامه‌ریزی و نظارت مستمر و دقیق و استفاده از کمک سایر مجموعه‌ها مانند بسیج کالاهای مورد نیاز مردم را به دست آنها برساند.
برچسب ها: عید ، روغن ، بازار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار