نماینده شیراز اظهار داشت: ایران اسلامی با بهره گیری از اندیشه های تابناکی که الهام گرفته از مبانی اسلامی ناب محمدی است به هیچ دولت، ابر قدرت و دول خارجی اجازه قلدری و عربده کشی نمی دهد. اقدامات اخیر آمریکا را باید شگرد زیرکانه تلقی کنیم، باید هوشمندانه با آن برخورد کنیم و اجازه ندهیم این همه اقدامات ظالمانه و جنایتکاران و احجافی که به حقوق حقه ایران کرده با اقدامات کوچک، نمایشی وبدون پشتوانه دنبال و با آن قانع شویم.
کد خبر: ۹۴۴۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸ 28 February 2021
به گزارش تابناک فارس:‌ ابراهیم عزیزی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال بازگشت به گروه کشورهای 1+5 است، گفت: گروه 1+5 وجود ندارد، آنچه در حال حاضر شاهد آن هستیم خروج آمریکایی ها از توافقنامه برجام است و ضمن اینکه بودن و نبودن، ماندن و رفتن آمریکایی ها برای ما موضوع مهمی نیست آمریکایی ها مدت ها است که به سمت سیاست های متناقضی در داخل و در نظام بین الملل حرکت می کنند و به طور طبیعی در سردرگمی به سر می برند و حتی تکلیف خود را نمی دانند.
 
این نماینده مجلس ادامه داد: در رابطه با موضوع وعده های جدیدی که آمریکایی ها داده اند، حرف قطعی ایران لغو کامل تحریم ها است بازگشت آمریکا به برجام چه به عنوان مهمان و چه به عنوان عضو ثابت برای ما مهم نیست و نخواهد بود، دوره وعده های تو خالی آمریکا برای کشور رشیدی مثل ایران خیلی وقت است تمام شده ما این وعده های توخالی را پذیرا نیستیم و دوره وعده دادن گذشته است.
 
او با تاکید براینکه مجلس با وعده های تو خالی و بدون پشتوانه عملی با حساسیت برخورد می کند، عنوان کرد: بازپس گرفتن نامه ترامپ به سازمان ملل ارزش حقوقی ندارد چرا که اساسا موضوعیت نداشت. رفع محدودیت تردد دیپلمات های ایران موضوع مهمی نیست که بایدن بخواهد به واسطه رفع محدودیت ها از ایران اسلامی امتیاز بگیرد.
 
عزیزی بیان کرد: آمریکایی ها سال ها مدعی دموکراسی و حقوق بشر هستند باید به دنیا پاسخ  دهند که چرا برای دیپلمات های ایران محدودیت تردد ایجاد کرده اند برداشتن این محدودیت کار مهمی نبود و برای ایران هم موضوع پر اهمیتی نبوده اما آمریکایی ها چون در مظان اتهام بودند برای برداشتن این اتهام دست به رفع محدودیت دیپلمات های ایرانی زدنند.
 
وی گفت: مردم ایران جنایت های بی شرمانه آمریکایی ها علیه خود را نمی توانند با رفتار نمایشی فراموش کنند، آمریکایی ها علیه ایران اقدامات ددمنشانه ای داشتند، سقوط هواپیمای مسافربری، تحریم های ظالمانه و شهادت سردار رشید و بزرگ ایران اسلامی موضوع فراموش شدنی نیست که با اقدامات نمایشی و سطحی، بتوان آنها را فراموش کرد.
 
این نماینده مجلس بیان کرد: ماده 6 قانون اقدام راهبردی لغو تحریم ها که در یک اقدام انقلابی مجلس یازدهم به تصویب رسیده است باید بدون هیچ کم و کاستی اجرای شود، هیچ کس نمی تواند مانع اجرای آن شود و سیاست نظام جمهوری اسلامی در این رابطه کاملا مشخص است.
 
 
برچسب ها: عزیزی ، امریکا ، وعده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار