قانون «احداث پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها با استفاده از سرمایه‌های مردمی» مصوب مجلس دهم بود که آیین‌نامه‌های اجرای آن چند ماه گذشته تدوین و ابلاغ شد، همچنین شرکت‌های متقاضی برای "اخذ مجوز افزایش ظرفیت" یا "احداث پالایشگاه‌های جدید"، ثبت نام کردند و منتظر اقدامی ازسوی دولت هستند.
کد خبر: ۹۴۴۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹ 28 February 2021
به گزارش تابناک فارس: عبدالعلی رحیمی مظفری با انتقاد از عدم اجرای «احداث پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها با استفاده از سرمایه‌های مردمی»، گفت: حتی اگر دولت و اشخاصی همچون آقای روحانی یا نوبخت مخالف پالایشگاه‌سازی باشند -به دلیل آنکه این مهم به قانون تبدیل شده است- باید آن را اجرایی کرد.
 
نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش خصوصی باید وارد بحث پالایشگاه‌سازی شده و سرمایه‌های مردمی در این راستا هزینه شود، افزود: راه‌اندازی پتروپالایشگاه‌ها با هدف تولید فرآورده‌های نفتی همچون قیر ضروری است ضمن آنکه خام فروشی هنر نیست بلکه ایجاد زنجیره‌های بیشتری از محصولات میانی و پایانی هنر یک مملکت با ذخایر نفتی بالا است چراکه اشتغال 10 برابری و ارزش افزوده بسیار بیشتری دارد.
 
او راه برون رفت مشکلات مرتبط با خام فروشی و نیمه خام فروشی را احداث پالایشگاه‌ها با سرمایه مردمی دانست، ادامه داد: براساس این قانون نقدینگی‌های درون جامعه جذب شده و از آن برای توسعه پالاشگاه‌ها و گسترش فعالیت بخش تولیدی استفاده می‌شود.
 
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است ساخت و راه‌اندازی پالایشگاه‌ها در مقیاس کوچک، علاوه‌بر مزیت‌هایی نظیر تولید فرآورده، تسریع در انتقال و توزیع فرآورده‌های مختلف نفتی به نقاط دورافتاده و صعب العبور، موجب تسهیل ورود بخش خصوصی به صنعت پالایش خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار