حسن عزیزی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: حدود یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر در تعاونی های استان عضویت دارند که نشان دهنده همکاری  و همبستگی مردمان این دیار برای رسیدن به اهداف مورد نظر تعاونی هاست.
کد خبر: ۹۴۴۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 01 March 2021
حسن عزیزی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: هر تعاونی یک عنوان خاص و با وظایف مخصوص به خود را دارد که اهداف مشخصی را دنبال می کنند.
 
وی افزود: تعاونی ها انواع گوناگونی دارند، در استان کرمانشاه بر اساس سامانه جامع تعاون، حدود ۳۱۰۰ تعاونی فعال داریم که در بخش های مختلف مانند تعاونی مرزنشینان، سهام عدالت، تولیدی، توزیعی و خدماتی فعالیت دارند، حمایت های ما از این تعاونی‌ها از همان قدم اول تاسیس شان شروع و تا پایان کار و عملی شدن اهداف ادامه دارد یعنی هر سال بر مجامع شان نظارت و صورت حساب های شان را رسیدگی می‌کنیم.
 
مدیرکل اداره کار تصریح کرد: برخی از امور فوق‌العاده در ۱۳ استان از جمله کرمانشاه انجام شده، مرکز توسعه و نوآوری تعاون از اعتبارات وزارت خانه برای کمک به نوآوری در تعاونی ها استفاده و تجهیز شده اند، ما با خانه تعاون گران، توسعه کارآفرینی، بنیاد توسعه کارآفرینی، تعاونی و یا اتاق تعاون استان برون سپاری می کنیم و آموزش های رایگانی از قبیل آموزش های مربوط به اصول تعاون حسابداری، تعاون بازاریابی و فروش ارائه می دهیم.
 
این مسئول خاطر نشان کرد: تورهای آموزشی تعاون برای بازدید تعاونی ها از استان های دیگر را نیز برگزار می‌کنیم که هزینه های آنها را خودمان پرداخت می کنیم همچنین در خود اتاق تعاون برای حل و فصل اختلافات جهت ورود کمتر به سیستم قضایی فعالیت می کنیم، اتاق داوری تعاون را نیز در اتاق تعاون فعال کرده‌ایم.
 
وی بیان کرد: برخی از تعاونی‌ها که بسیار معدود اند ممکن است با هم اختلافاتی داشته باشند که وارد سیستم قضایی می شود و برای حل و فصل دعاوی باید منتظر رای مقام قضایی باشیم، به صورت کلی در استان کرمانشاه از جمعیت نزدیک به دو میلیون نفر حدود یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر در تعاونی ها عضویت دارند که نشان دهنده همکاری و تعاون مردمان این دیار با همدیگر برای رسیدن به اهدافی است که در اقتصاد تعاون و بخش تعاون ترسیم شده، زمینه اشتغال قریب به ۵۰ هزار نفر نیز به واسطه تعاونی های استان کرمانشاه فراهم شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار