آئین گرامیداشت نخستین سالگرد درگذشت قهرمان پارالمپیک سیامند رحمان در زادگاهش اشنویه برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵ 01 March 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، تقی زاده معاون امور حقوقی و مجلس و استان های وزارت ورزش و جوانان در این مراسم که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشنویه برگزار شدگفت:فقدان مرد طلایی ایران اسلامی به ورزش کشورمان و جهان ضایعه بزرگیست

وی گفت:برافراشتن پرچم و سرود مقدس جمهوری اسلامی در میادین جهانی بزرگترین و بالاترین افتخاراتی است که در سایه همت این پهلوان بارها نصیبمان شد.

وی گفت  مقام معظم رهبری هم پشتیبان قهرمانان و ورزشکاران بوده اند و دعای ایشان هم بدرقه قهرمانان ما بوده است.

وی زیرساخت های نظام مقدس جمهوری اسلامی را غیر قابل مقایسه با رژیم طاغوت دانست و گفت در طول تاریخ انقلاب اسلامی بیش از شصت هزار اماکن ورزشی در سطح کشور احداث و راه اندازی شده است.

وی از احداث ساختمانی ورزشی بنام سیامند رحمان در اشنویه خبر داد و گفت دومین سالگرد را در آن ساختمان برگزار خواهیم کرد

وی همچنین احداث چمن های مصنوعی  در روستاها  را هم از دیگر اولویت های وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد.

اسبقیان رییس فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین کشورنیز  در مراسم بزرگداشت سالگرد درگذشت قهرمان پارالمپیک سیامند رحمان گفت: رکورد افسانه ای رستم ایران دست یافتنی نیست و هم در کمیته المپیک و ورزش های جانبازان به این نتیجه رسیده این که این رکورد در وزنه‌برداری بدست  نخواهد آمد.

وی گفت:هرساله به نام سیامندرحمان در آذربایجان غربی و ارومیه مسابقات متنوعی برگزارو فردا هم درارومیه موزه ای بنام سیامندرحمان افتتاح خواهد شد.

مام عزیزی فرماندار اشنویه هم در در این مراسم با اشاره به موفقیت های سیامند رحمان در عرصه های جهانی فقدان این قهرمان نامدار جهانی را ضایعه بزرگی برای شهرستان اشنویه استان آذربایجان غربی و کشورمان عنوان کرد.

حضور در مزار سیامند رحمان،نقاشی چهره سیامند رحمان توسط سریع ترین نقاش آسیا تجلیل از خانواده  قهرمان رونمایی از تمبر و تندیس مرحوم سیامند رحمان و قرائت بیانیه رئیس سازمان بهزیستی کشور از دیگر برنامه‌های سالگرد در گذشته این قهرمان نامدار جهانی بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار