قائم مقام ستاد مناسبت های شهرداری مشهد خبر داد؛
قائم مقام ستاد مناسبت های شهرداری مشهد گفت: برای بحث زیباسازی شهری برای استقبال از بهار 1400، بالغ بر 15 هزار متر مربع نقاشی دیواری اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۵۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 03 March 2021

قائم مقام ستاد مناسبت های شهرداری مشهد خبر داد؛
تولید بیش از 16 میلیون گل برای استقبال از بهار/ 1200 المان در سطح شهر با ترکیب کگلکاری برای بهار 1400 نصب خواهد شد
قائم مقام ستاد مناسبت های شهرداری مشهد از تولید١٦ میلیون گل توسط تولیدکنندگان داخل استان برای تامین گل در استقبال از بهار امسال خبر داد.
تولید بیش از 16 میلیون گل برای استقبال از بهار/ 1200 المان در سطح شهر با ترکیب کگلکاری برای بهار 1400 نصب خواهد شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با موضوع برنامه های ستاد استقبال از بهار 1400،اظهار کرد: ایام پایانی سال در حال سپری است و فعالیت های آماده سازی شهر برای بهار 1400 را در سطح شهر آغاز کرده ایم.
وی افزود: رنگ آمیزی جداول و مبلمان شهری یکی از برنامه های هرساله ما برای بحث استقبال از بهار خواهد بود. یکی دیگر از اقدامات مهم ما گلکاری های بهاری ما بوده ما هر ساله در سه نوبت (بهار، تابستان و پاییز) بحث گلکاری را به صورت جد دنبال می‌کنیم. اما در فصل زمستان به دلیل شرایط شبکه جوی و خران درختان گلکاری صورت‌ نمی گیرد.
قائم مقام ستاد مناسبت های شهرداری مشهد با بیان اینکه بحث ریسه بندی و ایجاد فضای روشنایی در شب یکی دیگر از برنامه های ما بوده است، ادامه داد: در کنار این موارد المان های مرتبط با بخش فرهنگی و خدمات شهری نیز نصب خواهد شد.
یعقوبی تصریح کرد: چند سالی است که بحث المان های نوروزی را در حوزه هنری به صورت فراخوانی که از تیر ماه اعلام می شود، پیگیر هستیم که پس از اعلام فراخوان با سپری شدن بخش داوری آن ها را در سطح شهر نصب می کنیم.
وی با اشاره به تداوم ویروس کرونا در سطح شهر، تاکید کرد: این امر محدودیت هایی را برای ما به وجود آورده است، اما تمام سعی ما بر این بوده که المان ها طوری جانمایی شوند که فارغ از بحث رعایت پروتکل های بهداشتی، شهروندان بتوانند از این المان ها استفاده کنند.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه در حال حاضر از جانمایی المان های تعاملی فاصله گرفته ایم، عنوان کرد: ما تمامی گلکاری های سطح شهر را به نوعی جانمایی خواهیم کرد که شهروندان در حالت گذر نیز از تماشای آن لذت ببرند.
یعقوبی با بیان اینکه تاکنون بیش از 16 میلیون گل برای استقبال از بهار 1400 تهیه شده، ادامه داد: گفتنی است که 16 میلیون گل تهیه شده توسط تولید کنندگان داخل استان تولید شده که معادل حدود 94 درصد از گل های تولیدی است که منجر به اشتغال زایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای سال جاری حدود 19 هکتار گل کاری در سطح شهر اتفاق می افتد، گفت: این رقم نسبت به سال گذشته بیش از 1.5 درصد افزایش داشته و عمده افزایش ما در حاشیه شهر مانند کال زرکش، کلات، بولوار 22 بهمن و... خواهد بود.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه مجموعا 900 آدرس کلگاری در سطح شهر لحاظ کرده ایم، اظهار کرد: همچین 32 مورد گلکاری ویژه در سطح میادین خواهیم داشت.
یعقوبی خاطرنشان کرد: گفتنی است که برای سال جاری جشنواره گل های لاله را در پارک ها و بوستان ها نخواهیم داشت. با این وجود در 11 نقطه از سطح شهر بحث لاله کاری را انجام خواهیم داد.

 

وی ادامه داد: بالغ بر 1200 المان در سطح شهر با ترکیب کگلکاری برای بهار 1400 نصب خواهد شد، همچنین از این تعداد هزار و 50 مورد المان از سال های گذشته اصلاح خواهد شد.
قائم مقام ستاد مناسبت های شهرداری مشهد با بیان اینکه در ساخت المان های شهری خود اعیاد پیش رو و مناسبت ها را نیز در نظر گرفته ایم، افزود: در این راستا 12 المان را برای ایام نیمه شعبان در نظر گرفته شده و همچنین در کنار آن مسیرهای منتهی به حرم مطهر رضوی ریسه بندی و آذین بندی خواهند شد.
یعقوبی با بیان اینکه سازمان های ذی ربط معاونت نیز در حالت آمادگی قرار دارند، تصریح کرد: طی هماهنگی های صورت گرفته با سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی بنا بر آن شد که در فروشگاه های شهرداری اقلام اساسی علی الخصوص میوه و مواد شوینده و بهداشتی را با تخفیف به شهروندان ارائه کنیم.
وی تاکید کرد: برای بحث زیباسازی شهری برای استقبال از بهار 1400، بالغ بر 15 هزار متر مربع نقاشی دیواری اجرا خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار