همایش ملی آموزش در دوران همه گیری کرونا، فرصتها، چالش‌ها و دستاورد‌ها در شیراز آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۴۵۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷ 03 March 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: وزیر آموزش و پرورش در ارتباط تصویری این همایش با بیان اینکه محدودیت تعاملات اجتماعی، ارتباط با همسالان ‌و کاهش تحرک جسمی عوارض نگران کننده‌ای را برای دانش‌آموزان پدید آورده است، گفت : در این وضعیت، ارتباطی که مدرسه با خانواده ها برقرار می‌کند باید همدلانه باشد و به افزایش بار اضافه بر آنان منجر نشود.

محسن حاجی میرزایی ، ارزشیابی را از دغدغه های بسیار مهم در این دوران دانست و بیان کرد: هم‌اکنون روش‌های ارزشیابی با چالش‌های مهمی مواجه شده است و از مسایل مهمی که باید به آن توجه کرد ارزشیابی آموخته‌های دانش آموزان و برگزاری آزمون است؛ در این همایش لزوم سازماندهی از آشفتگی ضروری است

وی مراقبت حداکثری از اهداف و اصول کلیدی آموزش را در ضمنِ انعطاف مهم ارزیابی کرد و افزود: تمام برنامه‌ها باید هماهنگ با وضعیت جامعه باشد و مراقبت از آمادگی های روانی تداوم توانمندی‌ها و برقراری انگیزه‌های معلمان و دانش‌آموزان اهمیت دارد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور هم در مراسم آغاز به کار این همایش، گفت: این گردهمایی علمی با حضور معلمان و پژوهشگران سراسر کشور در بستر مجازی و با هدف استفاده از تجربیات معلمان در حوزه آموزش الکترونیکی در یکسال گذشته برگزار شده است.

محمود امانی تهرانی افزود: معلمان و پژوهشگران استان فارس با ارسال حدود ۱۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی بیشترین مشارکت را در برگزاری این همایش داشته اند و استان‌های اصفهان و تهران در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.


وی افزود: از ۲۲۵ مقاله ارسالی به دبیرخانه این همایش ملی ۱۴۴ مقاله پذیرفته شد که ۱۸ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۲۶ مقاله در قالب پوستر ارائه می‌شود.


مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز با بیان اینکه این همایش به ابتکار آموزش و پرورش فارس و در ۱۵ محور برگزار شده است، گفت: شیوه‌های کیفیت بخشی به آموزش در فضای مجازی، آسیب شناسی برگزاری آموزش‌های مجازی از طریق شبکه ملی شاد، راهکار‌های توسعه‌ی حرفه‌ای معلمان در بستر آموزش مجازی در دوران کرونا و خانواده در بحران کرونا محور‌های این همایش دو روزه است.
اسماعیلی افزود: برگزاری ۵ کارگاه آموزشی در بستر مجازی با موضوعات مرتبط با یادگیری الکترونیکی از برنامه‌های این همایش ملی است که مورد استقبال معلمان سراسر کشور قرار گرفته است.
وی طراحی آموزشی در محیط یادگیری الکترونیکی، سنجش عملکردی در فضای مجازی،خلاقیت و کاوشگری در محیط یادگیری الکترونیکی ، جوامع یادگیری مجازی ابزاری اجتماعی برای توسعه حرفه‌ای معلمان در دوران کرونا و شیوه‌های پرورش خلاقیت در محیط یادگیری الکترونیکی را عناوین این کارگاه‌های آموزشی برشمرد.

برچسب ها: همایش ، آموزش کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار