استاندار فارس ادامه داد: آب، مشکل بزرگ شهرک صنعتی شیراز است که مقرر شده با تغییر درخواست اعتبار، آب بهداشتی به این شهرک انتقال داده شود.
کد خبر: ۹۴۵۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ 03 March 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: عنایت‌الله رحیمی چهارشنبه ١٣ اسفند در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس بیان کرد: حدود ۷۰ شهرک صنعتی در فارس وجود دارد که ۶۲ مورد آن فعال است البته فعال بودن به معنای تکمیل همه زیرساخت‌های مقدماتی در آنها نیست.

او افزود: اینکه تصور شود اعتبار دولتی داریم که همه تعهدات را در شهرکی مانند شهرک بزرگ صنعتی شیراز حل کنیم، انتظاری غیرواقعی است و چنین اعتباری هم وجود ندارد اما اولویت‌بندی قطعا مهم است.

استاندار فارس ادامه داد: آب، مشکل بزرگ شهرک صنعتی شیراز است که مقرر شده با تغییر درخواست اعتبار، آب بهداشتی به این شهرک انتقال داده شود.

رحیمی با بیان اینکه شهرک صنعتی فارس، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و شرکت برق منطقه‌ای فارس پذیرفته‌اند که در این باره اقدامات لازم را انجام دهند، تصریح کرد: اینکه تصور کنیم میلیاردها تومان برای هر بخش از شهرک صنعتی اختصاص دهیم با واقعیات ردیف‌های اعتباری منطبق نیست.

او به یکی از دستورکارهای این جلسه مبنی بر وجود اختلاف بین تعاون روستایی، غله و اداره کل مالیات استان اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد طرفین در وادی ابهام باشند، لذا در صورت قصور مدیریت باید برخورد لازم انجام شود.

رحیمی به کد آی آر سی ویژه سلامت در صنعت که از دیگر دستور کارهای این جلسه بود هم اشاره کرد و افزود: یک پیشنهاد عملی مشخص به استانداری فارس در این باره اعلام یا یک طرح منسجم قابل قبول و اجرایی که سلامت جامعه را حفظ می‌کند، ارائه شود.

او با بیان اینکه این موضوع با تک نگاری‌ها به دنبال نمی‌رسد بلکه باید در قالب یک طرح تصمیم گیری کرد، به مشکل مواد اولیه کارخانجات لبنیاتی اشاره و تاکید کرد که باید در یک نشست مشترک این مهم بررسی شود و گر مشکل قیمت وجود داشته باشد، قول می‌دهیم که قیمت مصوب در استان داشته باشیم.

استاندار فارس همچنین در این جلسه از پتروشیمی شیراز خواست تا اولویت مصرف را ابتدا به خود استان فارس اختصاص دهد و تصریح کرد: شخصا حاضر به همکاری برای حضور مدیران هر کدام از صنایع که دارای مشکل هستند با وزیر صمت هستم.

رحیمی با بیان اینکه فارس دارای رتبه‌های خوبی در بسیاری از زمینه‌ها و حوزه‌هاست، گفت: باید تلاش بیشتری شود تا فارس در زمینه‌های دیگر هم ارتقا پیدا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار