قباد محمدی در گفتگو با تابناک:
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم  پزشکی کرمانشاه گفت:هیچ مجوزی برای فعالیت آنلاین داروخانه‌ها  صادر نمی‌شود.
کد خبر: ۹۴۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 04 March 2021

قباد محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:سلامت مردم اهمیت فراوانی دارد و عرضه دارو باید با  نظارت معاونت غذا و دارو انجام شود استفاده از مقادیر زیاد دارو  کشنده است و موجب آسیب  جدی به بافت‌های بدن و حتی مرگ افراد می‌شود.

وی افزود:بنابراین هیچ مجوزی برای فعالیت آنلاین داروخانه‌ها  صادر نمی‌شود و حتی آزمایشات نیز با نظارت معاونت غذا و دارو انجام می‌شود.

 محمدی تصریح کرد:پس از تایید آزمایشات، تنها شرکت‌های  تحت نظارت ، مجاز به توزیع دارو هستند و داروخانه نیز با نظارت دارو ساز  و تنها با نسخه پزشک دارو‌ها را  به بیماران تحویل می‌دهد.

محمدی افزود:یکی از مخاطرات عرضه‌ی الکترونیکی دارو   جعلی بودن نسخه می باشد. هیچ گونه مرکزی برای عرضه الکترونیکی دارو در کشور وجود ندارد و عرضه‌ی دارو به این شیوه تخلف محسوب می‌شود. 

وی با اشاره اگر به اینکه اگر نسخه نویسی الکترونیکی فراگیر شود با راه اندازی آن شاید بتوان عرضه الکترونیکی دارو را البته با نظارت بیشتر انجام داد،عنوان کرد:تعداد ۴۴ شرکت پخش دارویی ، ۲۲ داروخانه بیمارستانی ، ۳۰۰ داروخانه غیر بیمارستانی و سه شرکت تولید دارو  در استان کرمانشاه فعالیت می کنند و فعالیت این مراکز توسط بازرسان غذا و دارو بصورت ماهانه رصد می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه در پایان تاکید کرد:در حال حاضر کمبود صد قلم دارو در داروخانه‌های استان داریم که این کمبود دارویی در تمام کشور وجود دارد و تلاش  می‌کنیم تا این کمبود‌ها مرتفع شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار