نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان با بیان اینکه طی ۲۰ روز گذشته شاهد پلمب کردن تعدادی چاه کشاورزی در استان بوده‌ایم، گفت: در یک نمونه چاهی که آب ۸۰ هکتار زمین را تأمین می‌کرده پلمب شده و فقط برای یک هکتار آن آب اختصاص داده شده است.
کد خبر: ۹۴۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶ 04 March 2021

روند بسته شدن چاه‌ها متوقف نشود در برداشت محصول دچار مشکل می‌شویم

به گزارش «تابناک البرز» علی حدادی در جلسه شورای اداری البرز که با حضور وزیر علوم در استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و علمی البرز، گفت: امروز فاصله بین دانشگاه و تولید مهره مفقودی است و نیاز است به پژوهش و تحقیقات بیشتر توجه شود.

وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان و پارک علم و فناوری استان بستر لازم را برای توسعه استان فراهم کرده‌اند اما از لحاظ اعتبار و بودجه عقب ماندگی فراوانی دارد.

حدادی در ادامه با بیان اینکه طی ۲۰ روز گذشته شاهد پلمب کردن تعدادی چاه کشاورزی در استان بوده‌ایم، گفت: در یک نمونه چاهی که آب ۸۰ هکتار زمین را تأمین می‌کرده پلمب شده و فقط برای یک هکتار آن آب اختصاص داده شده است.

وی افزود: در یک مورد دیگر با بسته شدن یک چاه، ۳۰۰ هزار نهال درخت در حال خشک شدن است و و اگر این روند متوقف نشود ما در توسعه کشاورزی و برداشت محصول دچار مشکل می‌شویم.

حدادی با بیان اینکه امروز زمین‌های کشاورزی ما با مشکل جدی آب روبرو است و باید تدبیر درستی انجام شود، گفت: نزدیک ۶۰۰ چاه برای پلمب در دستور کار است. برخی از این چاه‌ها مربوط به ۳۰ تا ۷۰ سال گذشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار