کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل اعلام کردند، اعلامیه‌های اضطراری دولت ایالات متحده که مجوز تحریم‌های یک جانبه است منجر به نقض شدید حقوق بشر می‌شود و باید با میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی مطابقت داشته باشد.
کد خبر: ۹۴۶۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 05 March 2021

 
                                                   انتقاد سازمان ملل از تحریم‌های یکجانبه آمریکا
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از وب سایت حقوق بشر سازمان ملل، کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای خاطر نشان کردند که تحریم‌های ایالات متحده تحت شرایط اضطراری اعلام شده، طیف وسیعی از حقوق بشر در چین، کوبا، هائیتی، ایران، نیکاراگوئه، فدرال روسیه، سوریه، ونزوئلا، زیمبابوه و سایر کشور‌های جهان را نقض می‌کند.

"آلنا دوپوهان" گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد تأثیر منفی اقدامات اجباری یک جانبه و "اوبیورا اوکافور" کارشناس مستقل حقوق بشر و همبستگی بین المللی در گزارش خود تاکید کردند که موارد اضطراری ایالات متحده اغلب میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی (ICCPR) را نقض می‌کنند.

در گزارش کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل آمده است، موارد اضطراری اعلام شده توسط ایالات متحده اغلب سال‌ها و در بعضی موارد دهه‌ها سال طول می‌کشد و تحریم‌هایی که آن‌ها اعمال می‌کنند نیز همین طور است.

به گفته کارشناسان حقوق بشر، به نظر می‌رسد اعلامیه‌های اضطراری، بهانه‌هایی برای اعمال تحریم‌های نامحدود باشند.

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد از آمریکا می‌خواهند که به طور کامل تعهدات خود را تحت میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی رعایت کند تا از تأثیر منفی بر حقوق بشر اشخاصی که مشمول تحریم تحت اعلامیه‌های اضطراری هستند جلوگیری شود.

دولت ترامپ در سال ۲۰۱۸ با خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای (برجام) تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه مردم ایران اعمال کرد.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار