طرح «كتابخانه‌گردی» در استان فارس بجز شهرهای نارنجی و قرمز اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۴۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳ 06 March 2021

تابناک فارس به نقل از ایپنا: طرح «کتابخانه‌گردی» در سه روز متوالی از امروز ۱۶ اسفندماه تا هجدهم همین ماه در کتابخانه‌های تازه تأسیس و بازگشایی شده در سال جاری و کتابخانه‌های شاخص اجرا می‌شود که با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، اجرای این طرح در شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است و در شهرهای با وضعیت آبی و زرد با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از ازدحام جمعیت و رعایت زمان‌بندی جهت حضور مدعوین انجام خواهد شد.

بر این اساس 8 کتابخانه منتخب استان استان فارس برای اجرای طرح کتابخانه‌گردی، کتابخانه عمومی محمدرسول‌الله (ص) شهرستان خرامه، کتابخانه عمومی آیت‌الله یحیی انصاری شهرستان داراب، کتابخانه عمومی شهید آیت‌الله مدنی شهرستان کازرون، کتابخانه عمومی دکتر جمشید صداقت کیش شهرستان آباده، کتابخانه عمومی شهدای گمنام شهرستان زرقان، کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان شهروند شهرستان فسا، کتابخانه عمومی سیدالشهداء روستای بنوان خیر شهرستان استهبان و کتابخانه عمومی شهر مبارک آباد شهرستان قیروکارزین خواهد بود.

در این طرح علاقه‌مندان علاوه بر بازدید از بخش‌ها و امکانات مختلف کتابخانه کارت عضویت رایگان دریافت خواهند کرد. همچنین اعضایی که مشمول جریمه دیرکرد شده‌اند از روز ۱۶ تا ۲۰ اسفند به شرط بازگرداندن کتاب جرائم دیرکردشان بخشوده خواهد شد.

علاوه بر این در این ایام طرح «درخت‌یاری» که به کاشت نهال توسط کتابداران، اعضا و مسئولین در کتابخانه‌های عمومی و نامگذاری آن به نام شهدا، نویسندگان، بزرگان و شعرا اختصاص دارد، برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود: کتابخانه‌گردی از جمله برنامه‌های سالروز تاسیس نهاد است که در کنار دیگر برنامه‌های ترویجی و فرهنگی این حوزه با توجه به رسالت گسترده كتابخانه‌های عمومی به عنوان مهم ترین ركن ساختاری نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور در عرصه‌های گوناگون اجتماعی و اطلاع‌رسانی، آموزش، یادگیری مادام‌العمر، فرهنگ، تفریح و سرگرمی و ضرورت بازشناسی این جایگاه در میان مسئولان و نخبگان و تصمیم سازان اجرا خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار